LTŠiandien turistai labiau patyrę ir ieško naujų kelionės maršrutų bei naujų patirčių (Rewtrakunphaiboon, 2009: 1). Tradicines turizmo formas papildo ir išplečia naujos postmodernios formos, kurios į rinką įneša naujų, skirtingų pasiūlymų turistams (Gjorgievski, Trpkova, 2012: 97). R. B. Warnick ir kiti (2006) pabrėžia, kad populiarieji filmai (televizijos ir kino) turi įtakos turistinės krypties įvaizdžio formavimuisi ir turistinėje literatūroje sulaukia vis daugiau dėmesio. Kino prodiuseriai nuolat ieško tinkamų filmavimo vietų tiek urbanistinėje, tiek ir natūralioje aplinkoje (Vagionis, Loumioti, 2011: 353). Kita vertus, filmai gali paveikti ir žiūrovų suvokimą apie šalį, kurioje vyksta pagrindinis veiksmas (Warnick et al., 2006: 359). Taigi kinas sukuria ryšį taro filmo personažų, filmavimo vietų, istorijų ir kino turistų, kurie siekia iš naujo išgyventi filmo sukurtas ir paskatintas emocijas tose pačiose filmavimo vietose (Gjorgievski, Trpkova, 2012: 97). Pasak D. Berić ir kitų (2013: 18), pastaruoju metu labai auga skaičius turistų, kurie renkasi kelionės kryptis, pamatę filmą, televizijos serialą, jos tiesiogiai nesusijusios su turizmo reklamos kampanijomis. R. P. Şahbaz, A. Kılıçlar (2009: 51) teigia, kad nereikia nuvertinti kino ir televizijos serialų, kurie yra svarbus šalies įvaizdžio kūrimo veiksnys. Šiame straipsnyje analizuojamas kino turizmo potencialas Lietuvos kontekste, kaip jį galima išnaudoti turistinės krypties reklamavimo strategijoje. Tyrimo objektas – kino industrija pagrįstas miesto turistinis įvaizdis. Šios studijos tikslas – aptarti filmų įtaką turistinės krypties formavimo ir plėtros procese bei pasiūlyti modelius, kaip kino industrija gali būti integruota į turistinio įvaizdžio kūrimo procesą.Tikslui pasiekti pasitelkta mokslinės literatūros analizė, apžvelgiamos užsienio tyrėjų kino turizmo studijos, pateikiami skirtingi požiūriai į kino turizmo ypatumus, įtaką bendram šalies įvaizdžiui ir turizmui. Šio tyrimo rezultatai atskleidė, kad Lietuva gali pasitelkti kino industriją kaip turistinės krypties formavimo priemonę, bet tam reikia išsamesnės situacijos analizės, aiškios strategijos, glaudesnio bendradarbiavimo su Baltijos regionu ir šiame darbe rekomenduojamų modelių įtraukimo į vietos įvaizdžio kūrimo procesą. Šio tyrimo rezultatais gali naudotis specialios institucijos, susijusios su kino kūrimu, turizmu ir regionų įvaizdžio kūrimu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kelionės krypties įvaizdis; Kino turizmas; Kinu pagrįstas turistinis įvaizdis; Destination image; Film tourism; Film tourisms; Film-based touristic image.
ENFilm induced tourism or film tourism is a result of destination image formation and development through film industry with collaboration of other destination image stakeholders (policy makers, private and public investors, scholars and etc.). This postmodern tourism phenomenon links film driven emotions to the filming locations and at the same time is responsible for positive or negative destination image formation. In Lithuanian academic discourses this theory, as well as the impact of films towards local tourism, was not yet recognized. Therefore this article, according to the collected film tourism theoretical material, analyses Lithuanian potential for film induced tourism and how can it be turned into a destination promotion strategy. The conclusions show that there are real opportunities for Lithuania to use film industry as a tool of destination image formation, however it needs further analysis, a clear strategic plan, strong collaboration with Baltic region and the use of two recommendation models, which were presented in this paper. This research can be used for dynamic analysis as well as strategic planning in any specific institution related to filmmaking, tourism and regional image formation. [From the publication]