Lietuvos viešojo valdymo reformų institucinė sandara 2009–2012 m.

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos viešojo valdymo reformų institucinė sandara 2009–2012 m
Alternative Title:
Institutional arrangements for Lithuanian public management reforms 2009–2012
In the Journal:
Regional formation and development studies. 2015, Nr. 1 (15), p. 36-46
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTRašydami straipsnį, rėmėmės dviem mokslinėje literatūroje išskirtais aspektais: siekėme užpildyti tyrimų Lietuvos viešojo valdymo reformos rengimo ir vykdymo proceso tema trūkumą; ieškojome įrodymų, kad reformos remiasi neaiškia viešojo valdymo doktrina. Tyrimo tikslui pasiekti pasirinkome užsakovo-vykdytojo teoriją. Reikalingi duomenys rinkti iš dalies struktūruotu interviu, nes siekta nustatyti nuomonių kaitą, vykdant viešojo valdymo reformą. Atlikus tyrimą, nustatyta, kad viešojo valdymo reformos rengimas ir vykdymas priklauso nuo trijų veiksnių: vertybėmis pagrįstos valdymo reformos koncepcijos; stipraus reformos koordinavimo centro; politinio-administracinio ištekliaus palaikymo. Politinio pasitikėjimo tarnautojų dalyvavimas vykdant reformą išryškino jų veiklos prieštaringumą. Viena vertus, jų parama mažina veiklos kontrolę, kita vertus, – trukdo įgyvendinti valdymo reformą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Reforma; Saulėlydžio komisija; Užsakovo vykdytojo teorija; Užsakovo-vykdytojo teorija; Viešasis valdymas; Įgyvendinimas; Implementation; Principal agent theory; Principal – agent theory; Public management; Reform; Sion; Sunrise commision; Sunset commi-.

ENThis article sets out to explore two aspects reported in the literature: we pursued to fulfill the lack of research in the field of preparation and implementation of Lithuanian public management reform; searching for evidence that reforms are based on unclear public management doctrine. Principal – agent theory was applied to execute the aim of current research. The data collected by carried our eight in-depth semi structured interviews. The research sought to identify the change of opinions during the execution of public management reform. It was found, that preparation and implementation of public management reform depends on three factors: (i) value – based public management reform conception; (ii) existence of strong coordination center form reform execution; (iii) support of political – administration resource. However, the participation of political appointees at the reform process highlighted the conflict in their activity. From one hand the support of political appointees reduce control of performance. Otherwise, there is a threat for implementation of public management reform. [From the publication]

DOI:
10.15181/rfds.v15i1.977
ISSN:
2029-9370
Related Publications:
Lietuvos valstybės tarnybos reforma 2004–2018 m. – europeizacijos aspektas / Simona Statneckytė, Jaroslav Dvorak. Regional formation and development studies. 2019, Nr. 1 (27), p. 70-78.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/69906
Updated:
2019-12-15 12:20:41
Metrics:
Views: 23    Downloads: 1
Export: