LTAkivaizdu, kad nuo vadovo gebėjimo vadovauti įvairiais būdais, skatinant savo darbuotojų pasitenkinimą atliekamu darbu, priklauso organizacijos veiklos sėkmė. Šiame straipsnyje apžvelgiami mokslininkų pasisakymai apie ugdymo įstaigų vystymą ir jų sąsajas su vadovų turimomis kompetencijomis bei šių kompetencijų ugdymą, kaip vieną iš prioritetinių į ateitį orientuotų krypčių. Analizuojami keturi vadovavimo stiliai: charizmatinis, transakcinis, transformacinis ir ugdomasis (angl. coaching), siekiant patvirtinti arba paneigti iškeltą hipotezę, kad nėra vieno labiausiai visiems atvejams tinkamo vadovavimo stiliaus, kiekvienu atveju reikia taikyti skirtingų vadovavimo stilių derinį. Analizuojami vadovavimo stiliai organizacijose, kaip vadovo ir darbuotojų tarpusavio sąveika, jos rezultatas. Nagrinėjami vadovavimo stiliai priskiriami prie modernių arba pažinimo vadovavimo stilių. Išskiriami kiekvieno vadovavimo stiliaus požymiai, jie apibūdinami, jiems priskiriamos atitinkamos savybės. Atliekamas vienkartinis, trumpalaikis tyrimas, tiriama ekspertų nuomonė apie vadovavimo stilių tinkamumą ugdymo įstaigos, direktoriaus pavaduotojų lygmenyje. Nustatyta, kad veiksmingiausias aukštesniojo vadovavimo lygio (direktoriaus pavaduotojų) vadovų vadovavimo stilius – transformacinio ir ugdomojo vadovavimo stilių derinys, nevengiant priderinti charizmatinio vadovavimo stiliaus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lyderystė; Lyderystės stilius; Ugdymo įstaiga; Vadovas; Vadovavimas; Vadovavimo stilius; Educational establishment; Leader; Leadership; Leadership style.