Savivaldaus mokymosi charakteristikų diskursas veiklos ir universiteto aplinkose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Savivaldaus mokymosi charakteristikų diskursas veiklos ir universiteto aplinkose
Alternative Title:
Discourse of self-managed learning in activity and university environments
In the Journal:
Profesinės studijos: teorija ir praktika [Professional studies: theory and practice]. 2012, Nr. 10, p. 142-151
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje diskutuojamos savivaldaus mokymosi charakteristikos, kurios išskirtos euristiškai analizuojant mokslo šaltinius. Savivaldaus mokymosi konceptas pristatomas kaip vadybos proceso atspindys, mokymosi grupėse efektyvumo prielaida, veikla besiremiantis mokymasis. Taip pat aprašoma savivaldaus mokymosi filosofinė ir koncepcinė sąranga, o inovatyvių metodų ir aplinkų taikymas nepagrindžiamas kaip savivaldaus mokymosi sėkmės prielaidos. Atliktos mokslo šaltinių aprašomosios analizės rezultatai leidžia teigti, kad savivaldus mokymasis traktuotinas neformaliu savarankišku mokymusi, kuris gali būti realizuojamas asmens, grupės ir organizacijos lygmenyse. Asmuo ar grupė prisiima atsakomybę už įsigalinimą motyvuotam nuolatiniam mokymuisi ir tobulėjimui, siekiant numatytų mokymosi ar darbo tikslų. Organizacijos atsakomybė yra suteikti besimokantiesiems galimybes ir sukurti mokymąsi stimuliuojančias veiklos aplinkas. Ištekliais savivaldžiame mokymesi yra pirmiausia patys besimokantieji, t. y. žmogiškieji ištekliai, nuo kurių mokymosi tikslingumo ir prasmingumo, orientuojantis į organizacinius tikslus, priklauso pastarosios organizacinis kompetentingumas bei veiklos pasiekimų lygmuo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencija; Savarankiškas mokymasis; Savivaldus mokymasis; Competence; Independent learning; Self-managed learning.

ENIn the article are presented characteristics of self-managed learning, which were extracted heuristically as outcomes of descriptive research literature review. The concept of .self-managed learning' is discussed as reflection of management process, premise for effectiveness in group-learning, and activity-based learning. Also in the article is described the philosophic and conceptual framework of self- managed learning, but application of innovative methods and environments are not substantiated as premises for successful self-managed learning. The results of literature review highlight that self-managed learning is non-formal independent learning and could be performed in individual, group and organizational levels. The individual and the group take responsibility for self-empowerment for motivated permanent learning and improvement by seeking for anticipated learning and work purposes. Organizational responsibility is to render possibilities for learners and to create activity environments, which stipulate learning. Resources in self-managed learning are learners as human resources and their purposive and meaningful learning with the focus on organizational aims is related to organizational competence and level of activity outcomes. [From the publication]

ISSN:
1822-3648
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/69677
Updated:
2019-07-30 14:32:23
Metrics:
Views: 45    Downloads: 12
Export: