LTSveikatos raštingumas nėra visiškai nauja sritis. Tiek užsienio, tiek Lietuvos autorių darbuose jau beveik dešimtmetį yra analizuojama sveikatos raštingumo problematika. Šiame straipsnyje siekiama išnagrinėti studentų sveikatos raštingumo lygį, analizuojant jų gebėjimų sritis ir nustatant raštingumo ugdymo galimybes. Tyrimo imtis sudaryta remiantis netikimybiniu tiriamųjų grupės parinkimo būdu. Tyrime dalyvavo 330 Utenos kolegijos studentų – 165 Medicinos fakulteto ir 165 Verslo ir technologijų studentai. Rezultatai: didžioji dauguma apklaustų studentų mano, kad socialinių įgūdžių stoka, alkoholio ir narkotikų vartojimas įtakoja sveikatos raštingumo lygio menką vystymąsi. Išvardintas socialines problemas lemia išsilavinimo lygis ir gyvensenos įpročiai. Studentų sveikatos raštingumo lygis yra interaktyvus su kartais pasireiškiančiais bazinio sveikatos raštingumo lygiui būdingais bruožais. Pastebėtas nepakankamas asmeninio studentų indėlis tobulinant asmenines charakterio savybes, gebėjimus, reikalingus sėkmingam sveikatos raštingumo puoselėjimui, tačiau sugebėjimas rasti tinkamą informaciją, suprantama įvairių komunikavimo formų reikšmė ir informaciją yra pakankamas. Labai svarbu ugdyti mokėjimą sveikai gyventi. Šios srities tobulinimas skatina ugdyti kritinį sveikatos raštingumo lygį, kuriame svarbu sugebėti save motyvuoti sveikai gyventi, formuoti sveikos gyvensenos įgūdžius, būti atsakingu už savo sveikatą. Būtina tobulinti turimą sveikatos raštingumo lygį, nes apklaustieji pakankamai vieningai pritartų sveikatos raštingumo ugdymo programos įtraukimui į mokomuosius dalykus aukštojoje mokykloje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Jaunimas; Raštingumas; Socialinė politika; Studentai; Studentų sveikatos raštingumas; Sveikatos politika; Sveikatos raštingumas; Health literacy; Health policy; Literacy; Social policy; Student health literacy; Students; Youth.
ENHealth literacy is not a completely new field. In the work of both foreign and Lithuanian authors, the problem of health literacy has been analyzed for almost a decade. The purpose of this article is to examine the level of students' health literacy by analyzing their competences and identifying literacy opportunities. The study was compiled on the basis of the treatment group by chance selection method. The study involved 330 students of Utena college – 165 students of the Faculty of Medicine and 165 students of Business and Technology Faculty. Results: the vast majority of surveyed students believe that a lack of social skills, alcohol and drug use are influenced by the level of health literacy, lack of development. The following social problems due to the level of education and lifestyle habits. Student health literacy levels are interactive with the side of the basic health literacy levels sometimes inherent features. The lack of observed personal student contribution in the development of personal qualities of character, the skills required for a successful health-promoting literacy, but the ability to find the right information, to understand the significance of the various forms of communication and information is sufficient. It is very important to develop a payment for a healthy living. Improvement in this area promotes health literacy among the critical level at which it is important to be able to motivate myself to live healthily, to shape a healthy lifestyle skills to be responsible for their own health. It is necessary to improve the level of health literacy, since the respondents unanimously in favour of a health literacy education enough programs in subjects at school. [From the publication]