LTSpecializuotos informacinės veiklos aspektas yra dominuojantis informacinės visuomenės ir skaitmeninės atminties kūrimo kontekste. Kompiuterizacijos procesas informacinėje visuomenėje suteikia galimybę efektyviai saugoti ir aktyviai naudoti tiek nacionalinius, tiek pasaulinius informacinius-kultūrinius išteklius. Siekiant išsaugoti intelektualųjį ir kūrybini žmonijos paveldą, savo veiklas vienija įvairios institucijos. 20 a. pabaigoje - 21 a. pradžioje labai ryški socialinės komunikacijos ir atminties saugojimo institucijų - bibliotekų, muziejų, archyvų - integrali veikla, kudos rezultatas - skaitmeninė kultūros paveldo erdvė. Šiame kontekste aktualus informacijos paslaugų ir jas teikiančių specialistų poreikio klausimas. Straipsnyje aptariama socialinės komunikacijos ir atminties saugojimo institucijų integralumo paradigma, iškeliamas ir pagrindžiamas naujos kartos informacijos paslaugų specialistų poreikio klausimas, konkretaus tyrimo rezultatais pristatomas socialinės komunikacijos ir atminties saugojimo institucijų vadovų požiūris į informacijos paslaugų specialistų reikalingumą ir jų kompetencijas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informacijos; Informacijos paslaugos, socialinės komunikacijos ir atminties institucija; Informacijos paslaugų specialistas; Paslaugų specialistas; Skaitmeninis kultūros paveldas; Socialinės komunikacijos ir atminties institucija; Specializuota informacinė veikla; Digital cultural heritage; Information services; Information services professional; Information services specialist; Information society; Social communication and memory preservation institution; Specialized information activities.
ENThe aspect of specialized information activities is the dominant one in the context of the development of information society and digital memory. Computerisation process in the information society enables effective protection and active use of both national and global information-cultural resources. In order to preserve intellectual and creative heritage of mankind, various agencies consolidate their activities. At the end of the 20th century - the beginning of the 21st century the integral activity of social communication and memory preservation institutions - libraries, museums and archives - is outstanding. The result of this activity is digital cultural heritage area. In this context, the issue of information services and the specialists who provide the services is relevant. The article discusses the integrity paradigm of the social communication and memory preservation institutions, raises and justifies the issue of the need for new generation of information services professionals, the attitude of heads of social communication and memory preservation institutions to the need of information services professionals and their competencies is presented as the results of the research. [From the publication]