Plagijavimas reklamoje: kūrybinio mąstymo trūkumas ar perpildytos rinkos pasekmė?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Plagijavimas reklamoje: kūrybinio mąstymo trūkumas ar perpildytos rinkos pasekmė?
Alternative Title:
Plagiarism in advertising: lack of the creative thinking or result of saturated market?
In the Journal:
Santalka: filosofija, komunikacija. 2013, t. 21, Nr. 2, p. 128-139
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama dažnėjančio plagijavimo reiškinio lietuviškose reklamose problema, pateikiama plagijavimo sąvokos apibrėžtis ir atsiradimo priežastys, supažindinama su reklamos agentūrų vykdomos kūrybinės veiklos procesais, užsienio šalių šioje srityje patirtimi. Pateikiami išanalizuoti lietuviškų reklamos agentūrų kūrybinio proceso ypatumai kuriant reklamines kampanijas ir įvardyti veiksniai, lemiantys plagijavimo atsiradimą. Šis darbas supažindina su lietuviškų reklamos agentūrų kūrybinio proceso ypatybėmis, plagijavimo atvejais, kūrybinio mąstymo trūkumo priežastimis ir šios problemos sprendimo būdais. Taip pat su perpildytos reklamos rinkos padėtimi ekonominės krizės metu ir pagrindiniu veiksniu, lemiančiu plagijavimo atsiradimą – konkurencine kova tarp įvairaus verslo šakų, kuri reikalauja kūrybiškumo kuriant verslą ir tam tikrą produkciją. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Autorių teisės; Ekonominė krizė; Intelektinė nuosavybė; Kūrybiškumas; Kūrybos procesai; Perpildyta rinka; Plagijavimas; Reklamos agentūra; An advertising agency; Copyright; Creative processes; Creativity; Crowded market; Economic crisis; Plagiarism; The; The economic crisis.

ENThis article analyses the problem of the increase in plagiarism in Lithuanian advertising; it also provides the definition of plagiarism and the reasons for it to emerge, as well as it introduces the processes of creative development by advertising agencies, and the experience of this kind in foreign countries. The peculiarities of Lithuanian advertising agency’s creative process of developing features of campaigns and factors that influence the occurrences of plagiarism are provided. This work presents the characteristics of the creative process in Lithuanian advertising agencies, the cases of plagiarism, the reasons for the lack of creative thinking and the ways to solve this problem. Also reviews the saturation of advertising market situation during the economic crisis, and a key of factors influencing the occurrence of plagiarism – the competitive struggle between different branches of business, which requires the development of creativity in business and in certain production. [From the publication]

DOI:
10.3846/cpc.2013.13
ISSN:
2029-6320; 2029-6339
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/69593
Updated:
2019-07-16 11:45:55
Metrics:
Views: 48    Downloads: 6
Export: