LTTyrimai parodė, kad patirtinio mokymosi pripažinimas yra aktualus aukštojo mokymo technologijos dalykų studijose. Atlikus studijų proceso analizę, gauta išvada, kad suaugusieji neturėtų kartoti mokymosi sekos, o mokyklos neturėtų naudoti išteklių mokydamos suaugusiuosius to, ką jie jau žino. Daugumos dėstytojų nuomone (95,2 proc.), asmens neformaliojo švietimo būdu įgyta kompetencija gali būti pripažįstama kaip formaliojo švietimo programos ar kvalifikacijos dalis, nors Šiaulių kolegijoje dar nesukurta metodika, leidžianti įvertinti ir įskaityti ankstesnę patirtį. Kolegijos dėstytojai mano, kad, stojant mokytis į technologinės krypties neuniversitetinių studijų mokymo programas, turėtų būti vertinamos ne tik formalių studijų metu įgytos žinios, bet ir ankstesnio patirtinio mokymosi (įgyto ne tik lankant formalius kursus, bet ir, pavyzdžiui, dirbant) vertinimo rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ankstesnio mokymo(-si) įvertinimas; Formalusis mokymas; Neformalusis ir patirtinis mokymasis; Assessment of prior experiential learning; Formal Teaching / Learning; Formal teaching; Non formal and Informal Assessment of Prior Experiential Teaching / Learning; Non-formal and informal learning.
ENThe research has shown that there is a demand for the recognition of experiential learning in higher non-university technological studies. After the analysis of the study process we can come to conclusions that the adults should not repeat the sequence of the learning process, and schools should not use their resources to teach the adults the things, which are already known. The majority of teachers (95,2%) stress that the competence, gained in the informal learning, can be acknowledged as a prior part of formal learning, although Šiauliai Colllege does not have the methodology, which would assess and recognize prior experience. College teachers think that when entering the technological study program of non-university studies, the results of assessmentof prior experiential learning (gained attending different formal courses and working) should be assessed as well as the knowledge obtained during the years of formal education and assessment results should be assessed not only during formal learning process. [From the publication]