LTStraipsnyje analizuojama viena iš aukštojo mokslo studijų kokybės valdymo teorijų (akmeоlogija), nagrinėjanti būsimų specialistų pasirengimą kūrybinei ir produktyviai profesinei veiklai. Nagrinėjamos rekonstrukcijos specialistų rengimo monitoringe. Nurodomi reikalavimai monitoringui, kaip vienam iš studijų kokybės valdymo būdų, bei pagrindžiama monitoringo reikšmė specialistų profesinio rengimo kokybei. Atskleidžiama, kaip monitoringo strategijoje orientuojamasi į aukštąją mokyklą - tam tikrą organizacinę sistemą, kuriai yra būdingi struktūriniai ir funkciniai komponentai. Formuluojamos išvados ir rekomendacijos studijų kokybės monitoringo strategijai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Akmenologija; Akmeologija, studijų kokybė, monitoringas, vertinimo modelis; Kokybė; Koncepcija; Kriterijai; Monitoringas; Teorija; Acmeology; Acmeology, quality of studies, monitoring, evaluation model; Concept; Criteria; Monitoring; Quality; Theory.
ENOne of the theories of the quality management of higher education studies (acmeology) is analysed in the article. This theory studies the preparation of future specialists for creative and productive career. The reconstructions in the monitoring of education of specialists are analysed. The requirements for monitoring as for one of the ways of the quality management of studies are pointed out, and the significance of the monitoring for the quality of vocational education is grounded. The article reveals how monitoring strategy is oriented towards the higher school - a certain organisational system with specific structural and functional components. The conclusions and recommendations for the strategy of the monitoring of the quality of studies are formulated. [From the publication]