LTAnalizuojant tarptautiniu lygmeniu pripažintų menininkų iš Lietuvos karjerą ir šiuolaikinių Lietuvos menininkų bei galerijų bendradarbiavimo problematiką bei reprezentacijos Lietuvos muziejuose problemas, šio straipsnio autorė siekia hipotetiškai apibrėžti principus, kurie galėtų būti naudingi menininkams, bandantiems įsilieti į globalią meno erdvę. Meno kūrinių atsiradimas prestižinėse muziejų kolekcijoje dažniausiai pasiekiamas glaudžiai tarpininkaujant galerijai-meno agentui, sukuria pagrindą šiuolaikinio menininko karjerai. Tiriant Lietuvos meno rinkos situaciją po Nepriklausomybės atkūrimo 1990 m., buvo vertinama pagrindinių meno rinkos dalyvių įtaka Lietuvos menininkų karjerai. Tyrimo tikslais apklausta daugiau nei 20 Lietuvos menininkų, pagrindinių meno galerijų, muziejų: Nacionalinės dailės galerijos, Modernaus meno centro, Lietuvos dailės muziejaus vadovai. Tyrime išskirtos Lietuvos meno rinkos savybės, su kuriomis istoriškai teko susidurti menininkams, galėtų padėti tarptautiniams meno rinkos dalyviams geriau suprasti problemas, su kuriomis susiduria Lietuvos meno rinka, o išskirti sėkmei globalioje meno sistemoje svarbūs faktoriai gali padėti menininkams orientuotis globalioje meno erdvėje ir meno rinkoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Šiuolaikinis menas; Menininko karjera; Meno mugės; Kolekcininkai; Muziejų įsigijimas; Contemporary art; Artist career; Collections; Art Fairs; Museum Acquisitions.
ENBy analysing the careers of internationally recognized artists from Lithuania and the relationship between Lithuanian contemporary artists and art galleries and museums, the author explores the challenges faced by today’s artists and hypothetically underlines the principles that could be useful for them in seeking to enter into the global art scene. The essay analyses the lack of cooperation between artists and galleries, and the representation of artists in Lithuanian museums, which is considered to be the base of a contemporary artist’s career. The essay assesses the influence of the main participants in the art market upon artists’ careers, by investigating the Lithuanian art market’s position after the restoration of independence in 1990. Twenty Lithuanian artists, major galleries or representatives of museums (such as the National Art Gallery and the MO Museum, formerly known as the Modern Art Centre) were interviewed for the purposes of this study. This examination of the Lithuanian art market reveals the peculiarities that artists have encountered, and could help international art market players to better understand the problems that the Lithuanian art market is facing. The author seeks to identify the main factors helping artists to navigate the global art scene and the global art market. [From the publication]