LTŠiame straipsnyje analizuojama egzistencinė M. Heideggerio ontologija, atskleidžiant jos skirtingumą nuo lietuvių filosofo A. Šliogerio būties teorijos. Parodomas skirtingas kalbos ir būties santykio traktavimas. Išryškinama, kad A. Šliogeris mato kalbos transcendenciją kaip kelią būties link, kuri atsiveria teorinei žiūrai subjekto–objekto priešstatoje. Ši teorija parodoma kaip atsvara daugiaprasmiškumą, pasaulio interpretaciškumą išpažįstančioms teorijoms, taigi ir M. Heideggerio egzistencinės ontologijos sampratai, siejamai su ontologine hermeneutika. Analizuojama vokiečių filosofo faktiškumo hermeneutika kaip sudaranti prielaidas interpretacijai kalboje. Atskleidžiama egzistencija A. Šliogerio kritikuojamose „didžiojo Tarp sūpuoklėse“, jose išsaugant įcentrinę kryptį. Parodoma, kad šios sūpuoklės yra įsūpuotos pačios Heideggerio egzistencinės ontologijos sampratos, atveriančios kinetinę būties struktūrą, siejamą su štai-būties laikiškumu ir istorijos interpretacijomis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Rorty; Gadameris; Derrida; Emanuelis Levinas (Emmanuel Levinas); Dialogas; Polilogas; Interpretacinė tėkmė; Tiesa; Pragmatizmas; Rorty; Gadamer; Derrida; Levin; Dialogue; Polylogue; Interpretational flow; Truth; Pragmatism.
ENThis article reveals the difference between Heidegger‘s existential ontology and the theory of Being of Lithuanian philosopher A. Šliogeris. The author discloses a different treatment of the relationship between language and Being. It highlights that A. Šliogeris sees transcendence of language as the way to Being, which opens to the vision of subject-object opposition. This theory is meant as a counterbalance to theories that accept multiple meanings and world interpretativeness. This counterbalancing includes Heidegger‘s existential ontology, which is connected with ontological hermeneutics. The article analyses the hermeneutics of facticity as the provider of premises in interpretative language and reveals existence in Šliogeris‘ “between“ swings, where centripetal direction is preserved. The article shows that these swings are being swung by the notion of Heidegger‘s existential ontology, kinetic conception of being, which is related to Dasein‘s temporality and historical interpretation. [From the publication]