LTŠiuolaikinis universitetas reikalauja kompetencijų, leidžiančių studentui suprasti paskaitas, skaitomas užsienio kalba, dalyvauti akademinėse diskusijose Europos aukštojo mokslo erdvėje, studijuoti įvairiose švietimo programose Lietuvos ir užsienio universitetuose, dalyvauti studentų judumo mainų programose ir tarptautiniuose projektuose, jausti pasitikėjimą ir savivertęą bet kokiame akademinės ir profesinės užsienio kalbos diskurse. Studentų, turinčių skirtingą kalbinę kompetenciją, be ankstesnės akademinės anglų komunikacinės kompetencijos plėtojimo patirties vidurinėje mokykloje, akademinės kalbos mokymosi poreikis ir akademinio konteksto (taip pat ir profesinio konteksto) integravimas į kalbos dalyko programas tapo pagrindiniu poreikiu aukštojo mokslo institucijoje. Empirinio tyrimo tikslas buvo sužinoti apie studentų žodinės komunikacijos užsienio kalba įgūdžius, reikalingus sėkmingam darbui akademiniame kontekste. Šio straipsnio tikslas išsiaiškinti ir išanalizuoti aukštojo mokslo institucijos užsienio kalbų dėstytojų vertinimą, susijusį su žodinės komunikacijos užsienio kalba akademinėje aplinkoje svarbą lyginant su studentų kompetencija realizuoti šią funkciją. Straipsnyje aptariamos žodinės komunikacijos akademiniame kontekste problemos, pilotinių tyrimų rezultatai ir tyrimo metodologija pristatyti straipsnio autorių tarptauninėse konferencijose (Tuomaitė, 2014; Tuomaitė, 2015; Tuomaitė, 2016; Tuomaitė, Butlerienė, 2015; Tuomaitė, Knyza, 2014). Straipsnis parengtas remiantis šių pranešimų medžiaga. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Žodinė komunikacija; Žodinė komunikacija akademiniame kontekste; Akademinis kontekstas; Aukštasis mokslas; Oral communication; Foreign language competence development; Academic contexts; Higher education.
ENA contemporary European university requires the competence that enables a student to understand lectures on the subject in a foreign language, to participate in academic discussions, to study in various joint programmes at Lithuanian and foreign universities, to participate in student mobility exchange programmes and international projects, to feel confidence and self-esteem in any academic and professional context. The development of academic English communicative competence of the students with no previous experience of academic language learning in a high school and integration of academic context (in addition to professional one) into the language subject programmes has become inevitable in higher education. This indicates the problems related to foreign language teaching at university level and presupposes the need to transition of teaching a foreign language for academic and professional purposes. Oral communication, especially in a foreign language, has become particularly important due to transition to innovative teaching methods. Thus, the purpose of the empirical research was to find out about students’ oral communication skills in a foreign language necessary for successful functioning in the academic and professional discourse. This particular article is aimed at revealing teachers’ evaluation of students’ oral academic English skills in comparison with their importance as viewed by the teachers. The issues of academic speaking skills, the results of the pilot research and the methodology research were presented in a number of international conferences in the presentations on the topics regarding academic English skills development in higher education (Tuomaitė, 2014; Tuomaitė, 2015; Tuomaitė, 2016; Tuomaitė, Butlerienė, 2015; Tuomaitė, Knyza, 2014). [From the publication]