LTMokslo studijoje pristatomi Mokytojų kompetencijos centro, Švietimo ir mokslo ministerijos užsakyto bei Vytauto Didžiojo universiteto tyrėjų atlikto tyrimo rezultatai. Remiantis į vaiką orientuoto ugdymo bei bendruomenių vadybos teorinėmis koncepcijomis, esminiais politiniais dokumentais ir įvertinus surinktus empirinius duomenis, pateikiama ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vadybos kokybės Lietuvoje būklės analizė ir projektuojamas ikimokyklinio ir prieš mokyklinio ugdymo pokyčių kryptingumas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ugdymas; Pedagoginė veikla; Priešmokyklinis ugdymas; Skirtingi akcentai ikimokykliniame ugdyme; Ugdymo kokybė; Vadybiniai pasirinkimai; Different emphasis in education; Educational ativities; Managerial choices; Pre-primary education; Pre-school education; Preschool education; Quality of education.
ENThis study presents the research results carried out by the researchers of Vytautas Magnus University. The research was commisioned by the Centre of Teachers Competencies and the Ministry of Education and Science. This scientific study is founded on the child-centered education theory, community management and development theories, as well as on main legal documents on education. Following this, the analysis of the management quality of pre-school and pre-primary education is presented, and the directions of the changes witihin this system are established, both of which are founded on the empirical data of the research.