LTKokybinių tyrimų metodologijos mokymasis ir mokymasis doktorantūroje yra mažai tiriamas, bet tai svarbi tyrimų sritis, turint mintyje mokslininkų, gebančių savo kokybiškais tyrimais atliepti lokalios bendruomenės ir globalios visuomenės poreikius bei besivystančias kokybinių tyrimų metodologijas, rengimą. Kita vertus, tarptautiniu mastu mokslinėje literatūroje ypač mažai reprezentuojama besivystančių neanglakalbių šalių doktorantų edukacija. Todėl, siekdami atliepti šią spragą, nagrinėjame kokybinių tyrimų mokymą ir mokymąsi tyrimų metodologijos kurse Lietuvoje. Straipsnyje analizuojami duomenys, gauti vykdant didesnę mokslinių tyrimų programą. Jie buvo renkami, naudojant interviu kaip pokalbį su socialinių ir humanitarinių mokslo krypčių doktorantūroje dėstančiais profesoriais ir doktorantais. Be to, lygia greta buvo atliekama dokumentų analizė, vykdomas formalus ir neformalus stebėjimas, renkami interviu dalyvių reflektyvūs pasakojimai ir kiti kontekstualūs bei kontrastiniai duomenys, reikalingi daugiasluoksnei analizei. Straipsnyje remiamasi vieno interviu su doktorante ir jos dviem dėstytojais analize. Šis atvejis reprezentuoja kitų interviu metų pateiktus pasakojimus tų doktorantų, kurie pastaraisiais metais doktorantūros studijų metu mokėsi kokybinių tyrimų metodologijos kaip studijų dalyko ar jo dalies. Tyrimas rodo jau atsiradusį gana stiprų šalies profesorių potencialą gerai parengti mokslininkus kokybiniams tyrimams atlikti, apgalvotą šiuolaikišką mokymą ir bent dalies jau dabar studijuojančių doktorantų įvairiapusišką bei pasaulinius standartus atitinkantį mokymąsi atlikti kokybinius tyrimus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Doktorantūros studijos; Kokybinis tyrimas; Mokymo kokybė; Doctoral education; Qualitative research; Lithuanian higher education; Ethnographic perspective; Research learning; Teaching qualitative research.
ENWith the expansion of available research methodologies, particularly those in qualitative research, scholars began examining the various aspects of doctoral programs, including program design, student experiences and research writing. Recently, more researchers also started investigating research learning and teaching within doctoral programs. However, most of the literature on doctoral preparation is derived from the English-speaking world and research learning in non-English speaking countries remains invisible. To address this inequity, in this study, we examine the teaching and learning of qualitative research within a doctoral qualitative research methods class in Lithuania. In the article, we provide a historical context and present analyses from interviews with one doctoral student and two professors who taught the class. The study demonstrates a strong potential of Lithuanian scholars to teach, learn and contribute to qualitative research internationally. [From the publication]