Pradinių klasių mokinių lyderystės raiška taikant greitojo skaitymo metodiką

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pradinių klasių mokinių lyderystės raiška taikant greitojo skaitymo metodiką
Alternative Title:
Use of speed reading technique promoting students' leadership in primary classes
In the Journal:
Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, Management and Quality]. 2017, vol. 9, no. 1, p. 7-19
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje kalbama apie pradinių klasių mokinių greitojo skaitymo ir lyderystės gebėjimų ugdymą. Ši tema aktuali dėl mokyklose nuolatos vykstančių pokyčių, kurie yra susiję su modernėjančia visuomene, o skaitymo gebėjimai yra pamatiniai, sudarantys ne tik kokybiško mokymosi pagrindą, bet ir darantys poveikį asmenybės galių plėtotei. Vaiko ugdymas šiuolaikiniame judriame, kintančiame pasaulyje reikalauja pastangų, nes svarbios tokios asmens savybės kaip iniciatyvumas, gebėjimas dirbti kartu su kitais, atvirumas, komunikabilumas, lankstumas, adaptyvumas, kurių išsiugdymui reikia kruopštaus ir sistemingo darbo. Šiuo atveju lyderystė yra kaip pamatinis gebėjimas, kurį reikia ugdyti arba nenuslopinti ankstyvame amžiuje. Ugdymo praktikoje pabrėžiamas poslinkis į labiau integruotą darbą ir pastangas labiau įasmeninti mokymą ir mokymosi strategijų kūrimą, t. y. sudaryti tokias sąlygas, kur mokiniai jaučiasi saugūs, pasitikintys savimi, siekia rezultatų. Viena iš tokios aplinkos kūrimo metodikų yra greitojo skaitymo būdai ir priemonės. Greitasis skaitymas suprantamas kaip pagrindinė mokymosi strategija, o skaitymo gebėjimai yra nuolat kintantys ir nuolat tobulėjantys asmens gebėjimai. Greitasis skaitymas gerina pažintines galias, paaštrina kritinio mąstymo gebėjimus ir stiprina problemų sprendimo įgūdžius. Straipsnyje atskleidžiamos glaudžios pradinių klasių mokinių lyderystės ir greitojo skaitymo sąsajos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Greitojo skaitymo metodika; Greitojo skaitymo metodika, lyderystės raiška, pradinių klasių mokiniai; Lyderystės raiška; Pradinių klasių mokiniai; Leadership; Leadership, speed reading methodology, primary school education; Primary school education; Speed reading methodology.

ENThis article discusses the development of speed reading and leadership skills of the primary school students. This topic is relevant due to the constant ongoing changes in schools, which is related with the developing society, as the reading skills are fundamental not only to the quality learning, but also influencing the development of individual competences. Child's education in the modern busy and changing world requires the effort, as such important personal qualities as initiative, cooperation, openness, communication, flexibility and ability to adapt, demand careful and systematic work. In this case, leadership is a basic skill, which needs to be developed and encouraged in the early years. The educational practice underlines the shift towards the more integrated work and the effort to personalize learning and learning strategies, i. e. to create the environment, where students could feel safe, confident and deliver results. One of the methods to create such environment is the speed reading techniques and tools. Speed reading is considered to be the main learning strategy, as reading is a constantly changing and developing personal skill. Speed reading improves cognitive skills, enhances critical thinking and strengthens the ability to resolve problems. This article reveals the close connection between the leadership and speed reading of the primary school students.

ISSN:
2029-1922
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/68789
Updated:
2021-02-25 10:10:09
Metrics:
Views: 47    Downloads: 16
Export: