Lietuvos turistinio patrauklumo pokyčių vertinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos turistinio patrauklumo pokyčių vertinimas
Alternative Title:
Evaluation of changes in Lithuanian tourism atractiveness
In the Journal:
Profesinės studijos: teorija ir praktika [Professional studies: theory and practice]. 2015, Nr. 15, p. 98-103
Summary / Abstract:

LTKuriant lankomų teritorijų turistinį patrauklumą, stebimas dviejų krypčių ryšys su supančios aplinkos elementais: kuriant ir pateikiant turizmo produktą rinkai, keliami aukšti reikalavimai turizmo aplinkai, o turizmo aplinkos elementai savo ruožtu turi įtakos turizmo produkto gamybos galimybėms ir kuria patį turizmo produktą. Atsižvelgiant į tai, kad konkurencija globalioje turizmo rinkoje tampa vis intensyvesnė, o turizmo produkto pasiūla vis labiau supanašėja, daugelis šalių, teikiančių prioritetą turizmo plėtrai, savo turistinį patrauklumą siekia stiprinti per globalioje turizmo rinkoje įtvirtinamą identitetą ir įvaizdį, pasitelkdamos įvykio rinkodaros priemones. Nors rinkodaros priemonėmis galima gana greitai pakeisti šalies turistinio patrauklumo vertinimą prieš kelionę, nemažiau svarbus išlieka šalies turistinio patrauklumo vertinimas po kelionės. Suvokiant šalies turistinį patrauklumą kaip kompleksinį parametrą, buvo atliktas Lietuvos turistinio patrauklumo pokyčių vertinimas, išskiriant septynis kriterijus: atstumas iki šalies, laikas, kelionės tikslas ir lūkesčiai, kelionės kaina, šalies reputacija, saugumas, kultūra. Bendrame vertinime kiekvienas kriterijus įvertintas priskiriant vienodą lyginamąjį svorį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Specifinė teritorija; Turistinis patrauklumas; Turizmas; Turizmo paslaugų vertinimas; Vertinimo kriterijai; Šalies turistinis patrauklumas; Assessment of tourism services; Evaluation criteria; Lithuania; Particular territory; Tourism; Touristic attractive; Touristic attractivity; Touristic attractivity of a country.

ENThe global tourism market witnesses the increasingly intensifying processes of altering competition and customer needs. Under the conditions of global economy customers of the tourism system become more informed and sophisticated, which enhances their ability to put pressure on tourism service enterprises. Competition is taking place not only among tourism service providers, but also among other participants in the leisure services market – entertainment business organizations, trade and leisure centres. A person’s determination to travel is a complicated process influenced by various factors, which may be analyzed in the social, economic and psychological aspect. WTO experts have carried out a number of surveys, the goal of which was to determine the aims and presumptions of a touristic journey. It was established that even in the presence of changing leisure and holiday habits and fashions, one of the most important factors for choosing the target travel destination remains the touristic attractivity of places of interest. As tourism development is listed as one of priorities of the strategic city development plan, it is necessary to regularly research the country’s touristic attractivity and purposively create the city’s image in the international tourism market. [From the publication]

ISSN:
1822-3648
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/68727
Updated:
2020-02-27 15:12:28
Metrics:
Views: 45    Downloads: 9
Export: