LTStraipsnyje analizuojama specialybės dalykų dėstytojų kalbinė kompetencija kaip sudėtinė komunikacinės kompetencijos dalis. Efektyvios komunikacijos sąlyga – taisyklinga kalba. Dėstytojų kalbos taisyklingumas daro įtaką kalbinei aukštosios mokyklos aplinkai, taip pat veikia studentų specialybės kalbą. Tyrimo tikslas – nustatyti, išanalizuoti ir apibendrinti specialybės dalykų dėstytojų kalbos klaidų pokyčius per dešimtmetį. Toks tyrimo laikotarpis pasirinktas todėl, kad per jį pakito lietuvių kalbos santykis su kitomis kalbomis: susilpnėjo rusų kalbos ir sustiprėjo anglų kalbos įtaka lietuvių kalbai. Kitas svarbus veiksnys – dėstytojų kaita amžiaus požiūriu (jaunesnieji geriau moka anglų nei rusų kalbą), todėl tikėtina, kad jų kalboje bus jaučiamas didesnis anglų kalbos poveikis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kalbos klaidos; Kalbos kultūra; Komunikacinė kompetencija; Communicative competence; Higher language arts; Speech errors.
ENThe article analyzes specialty teachers’ language competence as an integral part of communicative competence. The teachers’ correct language affects the linguistic environment of a higher education institution, and also helps students to form their language skills. The aim of this study was to identify, analyze, and generalize changes in specialty teachers’ speech errors over the last decade. Such period was selected because of the characteristic changes of the relationship between Lithuanian and foreign languages – namely, the diminishing influence of the Russian language and the growing impact of English on the Lithuanian language. Changes in the teachers’ age are another important factor, as younger teachers are better at English than at Russian, and thus the influence English is more likely in their language. [From the publication]