LTStraipsnio tikslas – nustatyti, kokias europines kompetencijas ES šalių mokytojai pripažįsta kaip „naudojamą turtą“ jų kasdieniame darbe. Kuriant apklausos raštu klausimyną vadovautasi mokytojų europinių kompetencijų struktūra (žr. Reference Framework of Competences for Teaching European Citizenship Literary). Tyrimo metodai – apklausa raštu, derinama su mokslinės literatūros analize. Empirinio tyrimo pagrindas buvo EK finansuojamo ELICITplus projekto partnerių tinklas. Klausimyną, pateiktą virtualiojoje erdvėje, užpildė 87 informantai iš 25 šalių. Dauguma atsakiusiųjų atstovavo bendrojo ugdymo ir profesinėms mokykloms. Empirinių duomenų analizė ir gautų rezultatų diskusija leido pastebėti, jog į klausimyną atsakę mokytojai nevienodai vertina savo turimą europinę kompetenciją. Straipsnio išvadose pateikti išryškėję ypatumai. Straipsnį sudaro santykinės šešios dalys. Pirma dalis skirta įvadui. Antroje apibrėžiamos mokytojų europinės kompetencijos, kuriomis autorė rėmėsi kaip konceptualiomis vykdydama empirinį tyrimą. Trečioje dalyje pristatoma empirinio tyrimo metodologija. Ketvirtoje – analizuojami įvairių ES šalių mokytojų sau priskiriamų europinių kompetencijų duomenys, gauti empirinio tyrimo metu. Straipsnio pabaigoje pateikiama diskusija, siekiant nustatyti tam tikras sąsajas ar tendencijas, ir išvados. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Europiniai projektai; Europinis raštingumas; Mokytojo kompetencijos; Mokytojų europinės kompetencijos, tarpkultūrinis ugdymas, europinis; Raštingumas, europiniai projektai; Tarpkultūrinis ugdymas; European; European literacy; European projects; Intercultural education; Projects; Teachers European competences; Teachers' European competences.
ENNowadays, more than ever before, development of the European competences has become extremely important. These competences are especially significant for the young generation, thus they became an important field for education researchers. The European competences are of particular importance to teachers who not only use them as citizens, but also influence others to develop them. In order to develop the European competences Europe as a learning environment is necessary and it is being purposefully developed: the European Commission has established a broad range of programmes which help teachers to develop the necessary competences. Projects in the area have produced a significant amount of knowledge as asset which may be and is applied for the better Europe. The knowledge has become an open source of information for the teachers in the development of their European competences. The aim of the current paper is to reveal what specific European competences teachers from EU countries recognize by self-reflection as an “asset in-use” in their professional daily lives. A survey was used as the main research method supported by the analysis of the scholarly literature. [From the publication]