LTSparti kaita, intensyvi veikla didina reikalavimus švietimui, mokyklai, mokytojui, tikintis iš jų šiuolaikinį laikotarpį atitinkančių kompetencijų. Kylantis mokytojo veiklos atskaitomumo prieš visuomenę poreikis tiesiogiai sietinas ir su mokytojo darbui keliamais aukštesniais profesiniais reikalavimais. Straipsnyje, remiantis mokslinio tyrimo duomenimis, siekiama atskleisti gebėjimus, būtinus mokytojo veikloje siekiant profesionalumo, ir kaip šie gebėjimai siejasi su transformacinės lyderystės kompetencijos gebėjimais. Tyrimas grindžiamas postrukūralistine tyrimo paradigma, pasitelkiant kokybinio tyrimo strategiją. Tyrimo duomenys rinkti pusiau struktūruoto interviu su mokytojais praktikais (N = 7) metodu. Remiantis teorinio ir empirinio tyrimo analizės duomenimis, daroma išvada, kad ugdymo procese mokytojui būtini tokie veiklos gebėjimai, kurie analogiški transformacinės lyderystės kompetencijos gebėjimams, kuriuos būtina išsiugdyti mokytojui, siekiančiam veikti profesionaliai. [Iš leidinio]