Pirmo kurso studentų nubyrėjimo priežastys ir papildomų studijų poreikio analizė

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pirmo kurso studentų nubyrėjimo priežastys ir papildomų studijų poreikio analizė
Alternative Title:
First course students reasons of drop and addititonal education needs analysis
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTUgdydami bendruosius gebėjimus, aukštųjų mokyklų dėstytojai susiduria su nepakankamu studentų pasirengimu tiksliųjų mokslų srityje. Studentų stojimas į aukštąsias mokyklas vyksta atsižvelgiant į brandos egzaminų rezultatus, tačiau šie rezultatai parodo tik bendrą žinių ir gebėjimų lygį. 11–12 klasės moksleiviai noriai atsisako mokytis tiksliųjų mokslų dalykų, todėl pasirinkę techniškas specialybes patiria tam tikrų sunkumų. Mokyklinių žinių lygis yra labai svarbus tolesnėms studijoms, kurių sėkmė priklauso ne tik nuo pasirinktų metodų, bet ir pačių studentų pasirengimo, savarankiško darbo įgūdžių. Straipsnyje analizuojami studijų programų pasirinkimo motyvai bei pristatomas tyrimas, kuriuo atskleidžiami studentų pasirengimo studijuoti VTDK ypatumai, analizuojami pirmo kurso studentų pažangumo rodikliai ir nubyrėjimo priežastys. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Aukštasis mokslas, studijų kokybė, mokymosi motyvacija, nubyrėjimas, papildomos studijos, struktūrinis vidurkis, mediana, moda, koreliacinis ryšys; Koreliacinis ryšys; Mediana; Moda; Mokymosi motyvacija; Nubyrėjimas; Papildomos studijos; Struktūrinis vidurkis; Studijų kokybė; Correlation; Higher education; Higher education, quality of studies, learning motivation, retention, median, mode, correlation; Learning motivation; Median; Mode; Quality of studies; Retention.

ENIn the process of developing generic skills, the teachers of high school are faced with the lack of preparedness of students in science studies. The research made in the resent years, showed the decrease of students, studying science and holding the state Math exam. 11–12 class students willingly refuse to study exact science. After joining technical specialities they experience some difficulties. Student’s choice of colleges is held by the results of public examination, but these results show only a general level of knowledge and skills. School level of knowledge is very important for further studies; the success of witch depends not only on the choice of methods but also in preparation of learners to work independently. [From the publication]

ISSN:
2029-400X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/68425
Updated:
2023-02-26 12:41:30
Metrics:
Views: 69    Downloads: 5
Export: