LTStraipsnyje semiotiniu požiūriu lyginamos prezidentų J.Chiraco ir R. Pakso biografijos. Šis lyginimo būdas atskiriamas nuo politologinės analizės, nes semiotinė analizė neužsiima politinėmis programomis, jos objektas – žodinis, vizualinis ar gestinis diskursas. Semiotiniu požiūriu biografija yra ne dokumentas, liudijantis apie konkretaus žmogaus gyvenimą, bet tekstas, pagal tam tikrus dėsnius bei logiką konstruojantis asmens istoriją, todėl analizuojant pasakojamąjį diskursą visai nesvarbu, kiek biografija atitinka tiesą, realų individo gyvenimą. Atskleidžiamos abiejų prezidentų biografijų pasirodymo aplinkybės, tikslai, analizuojamas jų turinys pasirinktu požiūriu. R. Pakso biografija atskiru leidiniu pasirodė ir nemokamai buvo dalijama prieš pat Prezidento rinkimus ir ji, kaip ir kiti reklaminiai bukletai, turėjo atlikti agitacinį vaidmenį. Tuo tarpu J. Chiraco biografija pasirodė po rinkimų laikraščio Le Figaro priede ir pretendavo paaiškinti išrinkto asmens populiarumą, todėl atliko praeities interpretacijos vaidmenį. Aptarti dviejų biografijų skirtumai priklauso nuo prancūziškos ir lietuviškos politinės, žurnalistinės kultūros, nuo dviejų politikų atstovaujamų pažiūrų, nuo požiūrio į savo šalies rinkėjus, o šios biografijos gali būti liudijimas arba visuomenės, kurioje kuriamas vienoks arba kitoks prezidento įvaizdis, arba tam tikro politikų ir jiems tarnaujančių įvaizdžio formuotojų supratimo apie tai, kas yra politika, kas yra visuomenė, kas yra žmogaus ir valstybės istorija.Reikšminiai žodžiai: Biografija; Biografinė istorija; Herojus; Istorija; Jacques Chirac; Kultūra; Naratyvas; Naratyvinis tyrimas; Politika; Politinis laukas; Prezidentas; Prezidento biografija; Rolandas Paksas; Semiotika; Įvaizdis; Biographical story; Biography; Culture; Emiotics; Hero; History; Image; Jacques Chirac; Narrative; Narrative research; Political field; Politics; President; Presidential biography; Rolandas Paksas; Semiotics.