LTPublikacijos objektas – Česlovo Sasnausko (1867–1916) Requiem e-moll (1915). Analitiniu įrankiu pasirinkta amerikiečių lingvisto Altono L. Beckerio socialinio teksto teorija, leidžianti sistemiškai atskleisti kūrinio daugiaprasmiškumą. Straipsnyje apžvelgiami svarbiausi teksto socialumo sampratos ir Beckerio teorijos teiginiai. Išsaugant analizės istoriškumą, Sasnausko Requiem e-moll nagrinėtas šiais aspektais: melodinių motyvų sklaida ciklo dalyse (akcentuojamas Requiem e-moll dalių ryšys ir jas jungiančios intonacijos); sąsajos su kitais Sasnausko komponuotais requiem ir gedulingų mišių, kurių natas kompozitorius turėjo savo bibliotekoje, meniniais tekstais; kūrėjo santykis su lietuvybe bei draugystė su Mikalojumi Konstantinu Čiurlioniu (1875–1911) – keliamos hipotezės apie galimas Čiurlionio ir Sasnausko kūrybinių requiem idėjų paraleles. Straipsnyje naudojami loginis analitinis, kritinės analizės, aprašomasis, komparatyvistinis tyrimo metodai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Altonas L. Beckeris; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Requiem; Requiem e-moll (1915); Requiem: Česlovas Sasnauskas: Requiem e-moll (1915): Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Socialinio teksto teorija; Česlovas Sasnauskas; Alton L. Becker; Mikalojus Konstantinas; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Requiem; Social text theory; Česlovas Sasnauskas; Čiurlionis.