Pasitenkinimo bibliotekų paslaugomis gyvenimo kokybės kontekste indeksas : Lietuvos AVB atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pasitenkinimo bibliotekų paslaugomis gyvenimo kokybės kontekste indeksas: Lietuvos AVB atvejis
Alternative Title:
Index of the satisfaction of public library services in the context of the quality of life: the Lithuanian counties’ public libraries case study
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2017, t. 78, p. 35-62
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama problema siejama su viešųjų bibliotekų paslaugų poveikiu vartotojui. Pristatomi nepriklausomo Lietuvos apskričių viešųjų bibliotekų veiklos ir bendruomenės gyvenimo kokybės sąsajų tyrimo apibendrinti rezultatai – pasitenkinimo viešųjų bibliotekų paslaugomis gyvenimo kokybės kontekste indeksas (VPI2). Indeksas apskaičiuotas atsižvelgiant į apskričių viešųjų bibliotekų paslaugų svorius, kurie siejami su poveikiu gyvenimo kokybei. Nors bendras (visų apklausos dalyvių) pasitenkinimo paslaugomis indeksas didžiausias vertinant pasitenkinimą informacinėmis paslaugomis, tačiau pažymėtina, jog aktyvūs paslaugų vartotojai labiau vertina pasitenkinimą mokymais. Šiuo metu bibliotekoje organizuotų mokymų poveikis gyvenimo kokybei itin reikšmingas, nes didėja vartotojų socialinė įtrauktis, mažėja informacinė atskirtis, stiprėja pasitikėjimas savimi. Atlikus statistinę analizę nustatyta, jog tarp skirtingų apskričių bibliotekų VPI2 statistiškai reikšmingai nesiskiria, tačiau statistiškai reikšmingai priklauso nuo demografinių populiacijos duomenų. Pastebėta, jog bibliotekininkų kompetencija, paslaugumas, stipriausiai jaučiamas tiesioginio kontakto metu, nemažai lemia patiriamą didesnį pasitenkinimą paslaugomis, todėl manome, kad efektyvi komunikacija yra papildomas veiksnys, didinantis VPI2. Svarbu pažymėti, jog Lietuvos apskričių viešųjų bibliotekų paslaugų poveikis vartotojų gyvenimo kokybei yra reikšmingas. Galime patvirtinti užsienio kolegų teiginį, jog viešosios bibliotekos yra geras „biznis“ visuomenei. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Efektyvi komunikacija; Pasitenkinimo paslaugomis indeksas; Paslaugų svoriai; Poveikio vertinimas; Viešosios bibliotekos; Viešosios paslaugos; Effective communication; Impact evaluation; Index of the satisfaction of services; Public libraries; Public services; The index of the satisfaction of services; The weights of the services.

ENThe article deals with the problem related to the impact of public libraries’ services on the consumer. The paper presents the summarized results of the independent research (the quality of life interface between library activities and community members) – the index of the satisfaction of services (IS) of the Lithuania counties’ public libraries in the context of quality of life. The index was calculated with an evaluate of the weights of the services, coupled with the impact on quality of life. It was determined that the general index of satisfaction with information services is the largest, but it should be noted that active users are more satisfied with the training organized by the library. Currently, the impact of training on the quality of life is very significant, as it increases social inclusion, reduces information exclusion and strengthens self-confidence. The statistical analysis showed that the IS does not differ significantly between the different Lithuania counties’ public libraries, but statistically significantly depends on the demographic data of population. It is noticed that the competence and helpfulness of librarians was most strongly felt in direct contact, so it largely due to exposure to greater satisfaction with the services, and we believe that effective communication is an additional factor that increases IS. It is important to notice that the impact of the Lithuanian counties’ public libraries services on the consumer’s quality of life is significant. We can confirm the statement that public libraries are a good business for the society. [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2017.78.10833
ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/66484
Updated:
2018-12-17 14:14:43
Metrics:
Views: 44    Downloads: 16
Export: