LTStraipsnyje nagrinėjama žiniasklaidos koncentracija Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje 2000–2014 metais. Atliktame tyrime, vertinant Baltijos šalių radijo, televizijos, dienraščių ir interneto žiniasklaidos rinkų horizontalios koncentracijos kaitą ir lygį, buvo skaičiuojamas Herfindahl–Hirschman indeksas. Tyrimo rezultatai rodo, kad dauguma, t. y. dešimt iš dvylikos, Baltijos šalių žiniasklaidos rinkų yra labai koncentruotos, ir konstatuotina oligopolinės konkurencijos kūrimo tendencija. Vidutinė žiniasklaidos koncentracija tiriamuoju laikotarpiu buvo nustatyta tik dviejose rinkose – Estijos televizijos ir Lietuvos interneto žiniasklaidos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Baltic States; Baltijos šalys (Baltic states); Herfindahl-Hirschman Index; Herfindahlio-Hirschmano indeksas; Media concentration; Media market; Time share; Žiniasklaidos koncentracija; Žiniasklaidos rinka; Baltic States; Baltijos valstybės; Herfindahl-Hirschman Index; Herfindahl-Hirschmano indeksas; Laiko dalis; Media concentration; Media market; Žiniasklaidos koncentracija; Žiniasklaidos rinka.
ENThis article examines media concentration in the Baltic States between 2000 and 2014. The study employs the Herfindahl-Hirschman Index to assess the volatility and the level of horizontal concentration in the media markets of radio, television, daily newspapers and internet of Lithuania, Latvia and Estonia. The analysis reveals that most of the Baltic States’ media markets are highly concentrated and tend towards the creation of oligopolistic competition. Only two markets (the Estonian television and Lithuanian internet market) could be defined as moderately concentrated at the end of the research period. [From the publication]