Moving towards different educational models of the welfare state : comparing the education systems of the Baltic Countries

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Moving towards different educational models of the welfare state: comparing the education systems of the Baltic Countries
Alternative Title:
Link skirtingų gerovės valstybių švietimo modelių: Baltijos šalių švietimo sistemų palyginimas
In the Journal:
Filosofija. Sociologija [Philosophy. Sociology]. 2017, t. 28, Nr. 2, p. 139-150
Summary / Abstract:

LTŠvietimo sistemos gali būti analizuojamos taikant skirtingus gerovės valstybių modelius. G. Espingas-Andersenas (1990) išskyrė tris gerovės valstybių modelius: skandinaviškąjį socialdemokratinį, kontinentinį-korporatyvistinį ir anglosaksišką liberalųjį. Straipsnio tikslas – remiantis šiais modeliais atlikti lyginamąją Baltijos šalių švietimo sistemų analizę. Tyrime naudojami PISA 2012 duomenys ir Baltijos šalys lyginamos su trimis „senosiomis“ ES narėmis: Jungtine Karalyste (anglosaksiškas liberalusis modelis), Vokietija (kontinentinis-korporatyvistinis modelis) ir Suomija (skandinaviškasis socialdemokratinis modelis). PISA 2003, 2006 ir 2009 m. duomenys buvo naudojami retrospektyvinei šalių analizei. Straipsnyje tyrinėjami keturi bendrojo ugdymo mokyklų aspektai: žmogiškieji ir materialieji ištekliai, vadovavimas ir mokyklos autonomija, mokinių vertinimas, mokyklos pasirinkimas ir mokinių grupavimas. Baltijos šalių pavyzdys leidžia teigti, kad nėra susiformavusio vieningo Rytų ir Centrinės Europos gerovės valstybės švietimo modelio. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Švietimo sistemos; Gerovės režimai; PISA; Baltijos šalys (Baltic states); Education systems; Welfare regimes; PISA; Baltic countries.

ENThe education systems can be analysed by using the distinction along different types of welfare regimes. Esping-Andersen (1990) described the Scandinavian universalistic, Continental corporatist, and Anglo-Saxon liberal models. The purpose of the paper is a comparative analysis of the development of educational systems in the Baltic states. We used the PISA 2012 survey data and compared the Baltic countries with three “old” EU member states: UK representing the Anglo-Saxon liberal model, Germany for the Continental corporatist model and Finland as an example of the Scandinavian model. PISA 2003, 2006 and 2009 data were used for a retrospective analysis of countries’ performance. We considered four aspects of the organization of the national school systems: human and material resources in schools, leadership and the level of school autonomy, assessment, school selectivity and ability grouping. We found that three Baltic states do not represent a single Central and Eastern European model. [From the publication]

ISSN:
0235-7186; 2424-4546
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/66440
Updated:
2018-12-17 14:14:38
Metrics:
Views: 39    Downloads: 3
Export: