Būsimųjų sporto pedagogų vertybių dinamika pastarąjį dešimtmetį

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Būsimųjų sporto pedagogų vertybių dinamika pastarąjį dešimtmetį
Alternative Title:
Dynamics of values among future sport pedagogues in the last decade
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2016, 121, p. 70-82
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama atsakyti į probleminį klausimą, kokia yra būsimųjų sporto pedagogų vertybių dinamika pastarąjį dešimtmetį. 2004 m. atliktas tyrimas užfiksavo tam tikrus būsimųjų sporto pedagogų vertybių ypatumus. 2014 m. atliktu tyrimu buvo siekta atsakyti į klausimą, ar pastaruoju metu kitusi socialinė aplinka ir vykdoma švietimo reforma yra susijusi su būsimųjų sporto pedagogų vertybių pokyčiais. Tiriant vertybes buvo taikoma Rokeacho svarbiausių vertybių įvertinimo metodika, Leontjevo gyvenimo prasmės vertybių įvertinimo metodika ir Š. Šniro parengta dorovinių vertybių vertinimo metodika. Buvo pasirinktas tyrimo modelis apklausiant reprezentatyvią I kurso studentų imtį (N=168) 2004 m. ir po dešimties metų I kurso studentų imtį (N=163). Tyrimo duomenys parodė, kad materialinė gerovė (materialiai aprūpintas gyvenimas) ir visuomenės pripažinimas (pagarba, autoritetas) 2014 m. tirtiems I kurso studentams yra reikšmingai svarbesnės vertybės nei I kurso studentams 2004 metais. 2014 m. I kurso būsimiesiems sporto pedagogams aiškumas dėl rytojaus (gyvenimo tikslų aiškumas) svarbesnė gyvenimo prasmės vertybė nei I kurso studentams 2004 metais. 2014 m. I kurso būsimiesiems sporto pedagogams atlaidumas yra reikšmingai mažiau svarbi vertybė nei I kurso studentams 2004 metais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asmeniškai svarbiausios vertybės; Būsimieji sporto pedagogai; Dorovinės; Dorovinės vertybės; Gyvenimo prasmės vertybės; Vertybės; Future sport pedagogues; Moral values; Personally most important values; Values of life.

ENThe problem of this research can be defined by the following research question: what is the dynamics of values held by future sport pedagogues in the last decade? The study in 2004 documented number characteristics of values among future sport pedagogues. The study conducted in 2014 aimed to answer the question of whether the changing social environment and educational reform in the last decade is related to the future sports pedagogues’ values change. It was presumed that students in 2004 and students in 2014 have different values. Three surveys used were the Rokeach Value Survey for identification of the most important personal values, Leontiev Life Meaning Orientations Test for the evaluation of values pertaining to the meaning of life (defined as ideas about life goals, processes, results and control of life circumstances), Sniras Moral Value Survey for identification of the most important moral values. Not the same first year students were investigated twice: the first time in the year 2004 (N=168) and the second time in the year 2014 (N=163). The research findings revealed that "material well-being" (financially secure lifestyle) and "public recognition" (respect and authority) were the most important values among future sport pedagogues in the year 2004 compared to them in year 2014. "Clear life goals" was the value pertaining to the meaning of life that was most significant to future sport pedagogues in 2014 compared to them in 2004. Forgiveness (not to diminish, not to revenge) was a significantly less important value for the first-year future sport pedagogues in 2014 than it was for them in year 2004. [From the publication]

DOI:
10.15823/p.2016.05
ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Vertybės sporte / Kristina Grigaitė-Bliūmienė. Scientific research in education. Vol. 3 / sudarė Monika Orechova, Dalija Gudaitytė. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2020. P. 53-65.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/66166
Updated:
2025-02-21 14:35:51
Metrics:
Views: 20
Export: