LTStraipsnio tikslas yra apžvelgti meninio tyrimo aspektus, kurie atsiskleidžia meno kūrinių tyrimuose gvildenant garso ir vaizdo ryšius. Keliami šie uždaviniai: kelių meninio tyrimo apibrėžimų analizė ir savybių įvardijimas, garsovaizdžio studijų atvejų palyginimas remiantis įvardytomis meninio tyrimo savybėmis. Kartu siekiama panagrinėti ir pačią meninio tyrimo sąvoką, kurios apibrėžimas kinta priklausomai nuo jos apyvartos konteksto ir ją vartojančio žmogaus pozicijos, taip pat panašiai kintančias strategijas, apibrėžiančias garsą ir vaizdą bei jungtis tarp jų. Straipsnyje grindžiama mintis, kad prieiga prie tyrimo, paremta kūrybine praktika, gali atskleisti netikėtas įžvalgas ir sukelti vaisingas diskusijas. Tyrimo objektas yra meninio tyrimo aspektai garsovaizdžio studijose, metodas – lyginamoji analizė sutelkiant dėmesį ties garso ir vaizdo jungimo strategijomis ir jų vektoriais. Retrospektyvus žvilgsnis į garsovaizdžio tyrimus ir postmodernių pavyzdžių bei jų pirmtakų palyginimas padeda formuoti pokyčių ir strategijų žemėlapį, kuris atskleidžia meninio tyrimo aspektus dar iki pačios meninio tyrimo sąvokos formuluotės akademiniame diskurse. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Asociacijos; Garsovaizdis; Kimatika; Meninis tyrimas; Artistic research; Association; Cymatics; Multisensory art; Sound-image.
ENThe present paper aims to analyse the aspects of artistic research within the studies of sound and image relations. The definition of what is artistic research keeps changing depending on the context it needs to be adapted to, on the paradigm and the position of the speaker or writer. Furthermore, sound-image and the strategies of how they can be linked is a research object that can be defined by using a variety of theoretical approaches and tools ranging from acoustics, optics, musicology, physiology, psychology, phenomenology, translation studies, etc. However, approaching research through one’s creative practice offers important insights and inspires fruitful discussions. By applying a retrospective view towards the studies of sound and image relations, we can unfold and map the aspects of artistic research within them even before attempts to define the research object itself have started in the academic field. [From the publication]