LTŠiandien nacionalinėje, Europos Sąjungos ir pasaulinėje rinkoje gali konkuruoti tik modernios bei Pažangios organizacijos, modernizuojančios darbo vietas, didinančios darbo našumą, mažinančios produkcijos savikainą, nuolat mokančios personalą naujų darbo metodų, plėtojančios kooperaciją nacionalinėje ir tarptautinėje rinkoje, gebančios tinkamai prisitaikyti prie nuolat kintančios aplinkos. Sparčiai besiplečiant globaliai rinkai ir diegiant vis naujesnes technologijas, konkurencija organizacijoms tampa sudėtingu uždaviniu, todėl atsiranda būtinybė analizuoti konkurencingumą lemiančius veiksnius. Organizacijos konkurencingumą veikia daug skirtingų veiksnių, todėl tikslinga nustatyti, kurie iš jų yra svarbiausi ir stipriausiai veikia konkurencingumo reiškinį. Straipsnio tikslas - nustatyti pagrindinius sporto klubų teikiamų paslaugų konkurencingumą lemiančius veiksnius. Siekiama atskleisti sporto klubų teikiamų paslaugų konkurencingumą lemiančius veiksnius teoriniu aspektu; nustatyti pagrindinius sporto klubų teikiamų paslaugų konkurencingumą veikiančius veiksnius ir jų priežastis Kauno mieste; parengti šių veiksnių praktinį modelį.Išskiriami pagrindiniai, sporto klubų teikiamų paslaugų konkurencingumą lemiantys, vidiniai ir išoriniai veiksniai. Tarp vidinių veiksnių didžiausią įtaką turi sporto klubo įvaizdis ir paslaugų kokybė, o išorinių vertinimo aspektu svarbiausi yra socialiniai ir ekonominiai veiksniai. Pagrindinės sporto klubų teikiamų paslaugų konkurencingumą lemiančių vidinių veiksnių svarbumo priežastys yra klientų asmeniniai interesai bei jų socialinių poreikių patenkinimas, o išorinių veiksnių svarbumo priežastis nulemia valstybė ir visuomenėje nusistovėjusios vertybės bei normos. Straipsnyje taip pat siūlomas parengtas sporto klubų teikiamų paslaugų konkurencingumą lemiančių veiksnių praktinis modelis pagal jų išsidėstymą prioritetine tvarka. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Konkurencija; Konkurencingumas; Paslaugos; Sporto klubai; Competition; Competiveness; Services; Sport clubs.
ENToday, only modern organizations can compete in the national, European and global market, as they develop knowledge, or use of scientific and technical progress in modernizing jobs, basically increasing productivity, reducing production costs, the staff is regularly taught new ways of working, developing co-operation in the national and the international market, they are able to adapt to the constantly changing environment. Aim of article was to identify the main factors affecting the competitiveness of services of sports clubs. The paper identifies major internal and external factors influencing the competitiveness of the services provided by sports clubs. Internal factors were factor and demand conditions, related and servicing industries (clusters), the company structure, strategy and competition, manager/strategy developer, corporate image and service quality. External factors were the role of the government, opportunities and international business, social and economic factors. The main reasons for the importance of internal factors affecting the competitiveness of sports club services are the clients’ personal interests and meeting their social needs, and the importance of the external factors is determined by the state and the values established in the society. The practical model of factors affecting the competitiveness of the services provided by sports clubs was developed in the order of their priority. The model of factors affecting the competitiveness of the services provided by sports clubs reflects the internal and external competitive environment of sports dubs services. [From the publication]