Ethnographic analysis of success factors in inclusive education : methodological approach / Alvyra Galkienė. Inclusion in socio-educational frames : inclusive school cases in four European countries / edited by Alvyra Galkienė. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017. P. 30-39.
Švietimo organizacijų teikiamų paslaugų kokybės vertinimas / Lina Graževičienė, Ilona Skačkauskienė. 24-oji Lietuvos jaunųjų mokslininkų konferencija „Mokslas – Lietuvos ateitis. Ekonomika ir vadyba", 2021 m. spalio 21-22 d. Vilnius. Vilnius : Technika, 2021. P. 114-123.
The Concept of quality of education: a view from Lithuania / Irena Stonkuvienė, Agnė Juškevičienė, Simonas Šabanovas. ICERI 2021: 14th international conference of education, research and innovation, 8-9 November, 2021. Valencia : IATED Academy, 2021. P. 7136-7143.
University teacher skills and attitudes to create and use OER / Marius Šadauskas, Margarita Teresevičienė, Estela Daukšienė, Ulf-Daniel Ehlers. Towards personalized guidance and support for learning: 10th EDEN research workshop, Barcelona, Spain, 24-26 October 2018: conference proceedings / edited by Josep M. Duart, András Szűcs. Barcelona: European Distance and E-Learning Network, 2018. P. 144-149.
Visos dienos mokykla: modeliai ir įgyvendinimo prielaidos / Jolita Dudaitė, Valdonė Indrašienė, Violeta Jegelevičienė, Brigita Kairienė, Odeta Merfeldaitė, Daiva Penkauskienė, Jolanta Pivorienė, Romas Prakapas, Asta Railienė. Vilnius : Mykolo Romerio universitetas, 2019. 355 p.