LTStraipsnio tikslas – šeimos narių ir mokytojo vaidmens įtraukaus ugdymo procese tyrimas. Kokybiško įtraukaus ugdymo įgyvendinime svarbus glaudus šeimos ir mokyklos bendradarbiavimas, kurio nauda yra abipusė. Tėvų (globėjų) įsitraukimas į mokyklos gyvenimą skatina dalintis atsakomybe, diskutuoti, sukuria tinkamą mikroklimatą konstruktyviam ugdymo proceso. Tyrimų rezultatai rodo, kad tėvai ir mokytojai prisiima atsakomybę už teigiamų santykių kūrimą, tampa lygiaverčiais partneriais. Tėvų tikslinės grupės analizė leidžia išskirti šiuos bendradarbiavimo aspektus: abipusis ryšys, parama, dalyvavimas priimant sprendimus, bendravimas. Duomenų analizė leidžia teigti, kad siekiant užtikrinti įtraukaus ugdymo kokybę, reikšmingas vaidmuo tenka mokytojui. Bendražmogiškomis vertybėmis ir teigiamomis emocijomis grįsti ryšiai svarbūs ne tik įtraukiant tėvus, bet ir mokytojo profesinėje veikloje. Bendruomenėje, orientuotoje į kiekvieno mokinio poreikių tenkinimą ir sėkmingą patirtį, svarbu puoselėti šeimos ir mokyklos ryšį, pagrįstą abipusiu pasitikėjimu, pagalba ir palaikymu. Formaliojo ir neformaliojo bendravimo tyrimai atskleidžia, kad nemažiau svarbu stiprinti mokytojų tarpusavio ryšius, kurti kartu besimokančių mokytojų bendruomenę. Dera atkeipti dėmesį į mokytojų tarpusavio santykių kokybę, skatinti neformalius mokytojų susitikimus ir bendradarbiavimą. Mokytojų socialiniai įgūdžiai – vienas svarbiausių įtraukios mokyklos prioritetų.Reikšminiai žodžiai: Bendravimas; Inkliuzinis ugdymas; Mokinių tėvai; Moksleivių tėvai; Mokytojas; Pedagoginė sąveika; Tėvų įtrauktis; Ugdymo procesas; Įtraukusis ugdymas; Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimas; Collaboration between the family and the school; Communication; Education process; Educational interaction; Engagement of parents; Inclusive education; Parents of pupils; Pupils parents; Teacher.