LTMokinių ir mokytojo tarpusavio sąveika yra reikšmingas ugdymo proceso veiksnys. Tarpusavio sąveika susijusi su kognityviniais, emociniais ir elgesio aspektais. Mokinių emocines ir elgesio problemas gali lemti mokytojo ir mokinio pedagoginės sąveikos pobūdis. Tarpasmeninė sąveika – ne tik svarbi sėkmingo mokymosi sąlyga, bet ir padeda specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams geriau jaustis mokykloje, sėkmingiau ugdyti kompetencijas, atviriau bendrauti. Mokinių ir mokytojo bendravimo tyrimas atskleidžia, kad vienas svarbiausių veiksmingos tarpusavio sąveikos veiksnys yra bendradarbiavimas. Bendradarbiavimas vyksta nustatant bendrą tikslą, apima abipusį grįžtamąjį ryšį, veiksmų koordinavimą, teigiamą tarpusavio priklausomybę ir įgalinimą. Kitas sėkmingos mokinių ir mokytojo tarpusavio sąveikos veiksnys yra bendravimo įgūdžių mokymasis. Trečias – individualios savybės, mokymo suasmeninimas. Ugdymo poreikių tenkinimą palengvina individualios mokinių ir mokytojo savybės. Empatiškas požiūris padeda suprasti kito žmogaus jausmus, mintis ir veiksmus bei įgalina tiksliau reaguoti. Dėmesys žinioms, nuomonės reiškimas stiprina bendravimo įgūdžius. Pasitikėjimas savimi ir kitais, humoro jausmas, savikontrolės ir komunikacijos įvairovė padeda puoselėti bendravimą tarp mokinių ir mokytojo. Mokytojo elgesys, supratimas, motyvacija, teigiamų emocijų reiškimas, draugiškumas, sąžiningumas, kantrybė ir švelnumas – tarpasmeninį bendravimą palengvinančios savybės.Reikšminiai žodžiai: Bendravimas; Inkliuzinis ugdymas; Mokinys; Mokytojas; Savybės; Tarpusavio sąveika; Tarpusavio sąveiką; Verbalinė ir neverbalinė elgsena; Characteristics; Communication; Inclusive education; Interpersonal interaction; Pupil; Teacher; Verbal and non-verbal behaviour.