LTStraipsnyje pristatoma dramos terapijos metodų taikymo patirtis Klaipėdos universitete ergoterapijos studijų metu. Jame atskleidžiama, kokiu būdu dramos terapijos metodai praktiškai studentams pateikiami kaip kūrybiškumo atskleidimo instrumentai ir viena iš meno terapijos sričių. Grupinių užsiėmimų metu studentai įsitraukė į veiksmą, dalijosi patirtimi, kurdami kartu proceso dramą, kurios pagrindinis veikėjas – judėjimo ir kompleksinę negalią turintis asmuo. Straipsnis supažindina su proceso dramos kūrimo etapais, aptariamos studentų patirtys jų metu, analizuojamas naudotų dramos terapijos metodų taikymo efektyvumas. Anketinė apklausa, atlikta per empirinių tyrimų ir stebėsenos proceso analizę, atskleidžia, kaip dalyviai jaučiasi ir kaip suvokia dramos terapijos metodų poveikį. Nuosekliai išdėstyti darbo etapai grupės darbe ir proceso dramos plėtojimas, pagal sutartas taisykles, padėjo dalyviams pažinti, drąsiau atsiverti ir išreikšti save, remiantis asmeniniu kūrybiškumu rasti geriausius sprendimus nestandartinėse aplinkybėse. Proceso dramos „Fredis“ struktūra ir patirtys grupėje pateikiamos I lentelėje, įvardijant atskiras jos dalis, tikslus, užduotis, veiksmus ir įžvalgas. Anketinės dalyvių apklausos rezultatai atskleidžia, kad studentų lūkesčiai buvo mažesni, negu įgytas dramos terapijos metodų praktinis patyrimas. Analizuodami gautus duomenis matome, kaip ženkliai keitėsi jausminė ir kūrybinė grupės narių nuotaika sesijų metu. Visi apklausoje dalyvavę studentai pripažino, kad dalyvaudami dramos terapijos sesijose jie patyrė gerų emocijų, pasijuto artimesni, sužinojo ir gavo netikėtų patirčių apie save, grupės narius ir galbūt būsimus pacientus.Taigi, galima teigti, kad interaktyvių dramos metodų taikymas ergoterapijos studijų procese, plėtojant proceso dramą, yra tinkamas metodas integruotai mokantis ne tik svarbių profesinių dalykų, bet ir tinkamo bendravimo, profesinės etikos, atsakingai rengiantis ergoterapeuto praktikai. [Iš leidinio]
ENThe article reveals the experience of application of drama therapy during occupational therapy studies. Drama therapy is presented as one of the fields of art therapy. The experiences of group involvement during drama therapy lectures, while developing a process drama, are discussed, and a personal view of students towards the impact of drama therapy is analysed. The questionnaire survey, conducted during empirical research, and the assessment of monitoring process demonstrated that students feel and perceive the impact of drama therapy methods. Group development of process drama helped to reveal themselves and to use personal creativity, when looking for the best solutions under non-standard circumstances. Responses to questionnaire questions show that the expectations and views towards drama therapy changed, while feeling the creative mood of group during sessions. All surveyed students acknowledged that they had experienced good emotions, had felt closer, had known something new about themselves, while taking part in drama therapy sessions. Thus, it might be stated that interactive drama methods and development of process drama is a suitable method for integrated learning of important subjects, when preparing for practice of occupational therapist. [From the publication]