LTGalerijoje „Vartai“ 2015 metų gruodį atidaryta paroda „Parafrazės“. Meno kolekcininko iš Latvijos, Mārio Vītolo kuruotoje parodoje – 32 kūriniai iš privačių ir institucinių kolekcijų, sukurti menininkų iš 11 valstybių. Visi jie kalba naudodamiesi apropriacijos (pasisavinimo) strategijomis. XX amžiaus viduryje ši strategija buvo pasitelkiama abejojant originalumu, pakeičiant kontekstą. Tačiau dabar – XXI amžiaus antrasis dešimtmetis, tad apžiūrinėdama parodą ir galvodama apie atrinktų kūrinių sukūrimo strategijas dailės kritikė Aistė Paulina Virbickaitė savo straipsnyje svarsto, ar apropriacija pati netapo meno istorijos dalimi, vis dar miela, tačiau nebeaktualia. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aktualumas; Apropriacija; Autorystė; Kopija; Meno Istorija; Modernus menas; Originalas; Paroda; Provokacija; Reklama; Strategijos; Advertising; Approbation; Apropriation; Art History; Authorship; Copy; Exhibition; Modern art; Original; Provocation; Relevance; Strategies.
ENIn December 2015, the exhibition "Paraphrases" was opened at th e Vartai Gallery. Its curator, the Latvian art collector Māris Vītols, presented 32 works by artists from 11 countries, from private a nd institutional collections. All of them use strategies of approp riation. This strategy was usually employed in the mid-20th century to doubt the originality of the work of art and change its context. But now we live in the second decade of the 21st century, so the art critic Aistė Paulina Virbickaitė looks at the exhibition, thinks about the creative strategies of the chosen works, and considers the strategy of appropriation as part of art history: still pleasant, but not relevant any more. [From the publication]