Ikimokyklinio amžiaus vaikų mokėjimo mokytis ugdymo(si) reikšmingumas mokymosi visą gyvenimą kontekste

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinio amžiaus vaikų mokėjimo mokytis ugdymo(si) reikšmingumas mokymosi visą gyvenimą kontekste
Alternative Title:
Importance of (self)educating pre-school children’s ability to learn in the context of lifelong learning
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2016, Nr. 2 (46), p. 41-49
Keywords:
LT
Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikiniame, vis labiau globalizacijos veikiamame pasaulyje žmogui būtina greitai prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančių aplinkos sąlygų. Vykstantys pokyčiai skatina nuolatinį ir nenutrūkstamą visuomenės ir asmens tobulėjimo procesą. Norint užtikrinti, kad šis procesas vyktų sklandžiai, labai svarbios tampa mokymosi visą gyvenimą nuostatos. Kiekvienas žmogus turėtų sugebėti mokytis individualiai, analizuoti, reflektuoti savo patirtį, siekti profesinių žinių. Kad šis procesas būtų sistemingas ir nuoseklus, individui būtina gerai įvaldyti mokėjimo mokytis įgūdžius ir šiuos įgūdžius pradėti ugdyti jau ikimokykliniame amžiuje. Ikimokyklinio amžiaus prioritetas mokymosi mokytis visą gyvenimą kontekste išryškinamas daugelyje Europos Sąjungos dokumentų; tai akcentuojama ir šiandienos Lietuvoje parengtų dokumentų, apimančių ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, tekstuose. Remiantis analizuotais Lietuvos švietimo politikos dokumentais galima teigti, jog tiesiogiai ikimokyklinio ugdymo etapas mokymosi mokytis kontekste menkai akcentuojamas, tačiau šio etapo reikšmingumą galima identifikuoti aptariant visų švietimo lygių svarbą, kai kalbama apie asmens poreikį ir mokėjimą mokytis visą gyvenimą. Atliktų Europos Sąjungos ir Lietuvos dokumentų analizė sudaro galimybę imtis išsamesnės mokėjimo mokytis ikimokykliniame ir (ar) priešmokykliniame ugdymo etape analizės teoriniu ir praktiniu lygmenimis, siekti kokybiškesnio mokėjimo mokytis ugdymo(si) įgyvendinimo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Europos Sąjungos ir Lietuvos dokumentai; Ikimokyklinis ugdymas; Mokėjimas mokytis; Ability to learn; European Union and Lithuania's documents; European Union and Lithuanians documents; Preschool education.

ENIn today’s increasingly globalized world, people need to quickly adapt to a rapidly changing environment. Change underpins constant and continuous social and personal development. A person’s attitude towards lifelong learning plays an important role and ensures the process goes smoothly. Each person should be able to learn independently, analyse and reflect experience, seek knowledge in professional activities or the areas of interest. To do that systematically and consistently a person has to master learning to learn abilities and start developing them from preschool age. In the context of lifelong learning, the importance of preschool age is emphasised in the European agenda for education as well as in Lithuania’s documents on preschool and pre-primary education. In the context of learning to learn, document analysis allows the author to state that there is almost no direct mention of preschool education in Lithuania’s national policy on education although, speaking about a need for and the ability to learn through one’s life, this stage of education is of prime importance within the importance of other stages of education. EU and Lithuania’s document analysis on education may serve as the grounds for in-depth research into children’s ability to learn at the preschool and/or pre-primary education stage at a theoretical and empirical level and the (self)education of learning to learn of higher quality. [From the publication]

DOI:
10.21277/jmd.v2i46.58
ISSN:
1648-8776
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/65620
Updated:
2018-12-17 14:11:10
Metrics:
Views: 56    Downloads: 25
Export: