LTStraipsnyje apibrėžiama lyderystės samprata, atskleidžiamos mokslininkų darbuose, teisės aktuose egzistuojančios ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadovo lyderystės teorinės prielaidos. Visuomenėje nuolat vykstantys pokyčiai sąlygoja socialinę ir ekonominę visuomenės kaitą, sparčią mokslo ir technologijų raidą. Apie būtinybę visuomenei keistis, apie lyderystę ir vadovavimo kompetencijų svarbą švietimo bendruomenėse ir institucijose kalbama Europos ir Lietuvos strateginiuose ir švietimo politikos dokumentuose. Pokyčius ikimokyklinio ugdymo sektoriuje, keičiant įstaigų vadovavimo būdą, įtraukiant bendruomenes į sprendimų priėmimą ir jų įgyvendinimą, atnaujinant ugdymo programas ir jas realizuojant, sąlygoja ir atnaujinta ikimokyklinį ugdymą apibrėžianti įstatymų bazė. Lietuvos ir užsienio mokslininkai nagrinėja lyderystės temą, atlieka mokslinius tyrimus, orientuodamiesi į lyderystės raiškos analizę bendrojo lavinimo mokyklose. Analizuojant atliktų lyderystės švietimo sektoriuje mokslinių tyrimų duomenis, ir Lietuvoje, ir užsienyje pasigendama lyderystės klausimų išsamaus nagrinėjimo, mokslinių tyrimų apie lyderystę ikimokyklinio ugdymo sektoriuje: ikimokyklinio ugdymo vadovų darnią lyderystę, jų gebėjimus, lyderystės raišką asmeniniu, švietimo įstaigos ir išorės subjektų lygmeniu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ugdymas; Ikimokyklinis ugdymas, lyderystė, vadovo lyderystė; Lyderystė; Vadovo lyderystė; Leadership; Leadership of the head of an institution; Pre-school education; Pre-school education, leadership, leadership of the head of an institution.
ENThe concept of leadership and theoretical preconditions for leadership of the head of a pre-school education institution in scientific literature and legislative acts are provided in the paper. In the 21st century all institutions underwent tranformation, change has become a continuous process. That is determined by social and economic changes in society, rapid science and technology development. Changes in society, the role of leadership, management competences in education community and an institution are the issues highlighted in European and Lithuanian strategic and education policy documents. Such changes as a new style of leadership, community involvement in decision-making, implementation of shared decisions, revision and implementation of education programmes are inevitable in pre-school education institutions taking into account that the legislative framework of pre-school education has been changed. When analyzing leadership issues Lithuanian and foreign researchers focus on leadership in general education schools. A review of research carried out in Lithuania and abroad into leadership in the education sector showed that leadership in pre-school education institutions and such issue as coherent leadership at individual, institutional and communal levels.have been little researched. [From the publication]