LTKapinės, kaip kraštovaizdžio elementas, gimtojo krašto istorija, sakrali erdvė, yra viena labiausiai gerbiamų ir puoselėjamų vietų. Nykstant kaimams, keičiantis istorinėms ir politinėms sąlygoms, nyksta senosios miestelių ir kaimų kapinės. Todėl ypač svarbu ne tik aprašyti išlikusius neveikiančių senųjų kapinių elementus, bet ir nagrinėti kapines kaip sinkretinį kultūros reiškinį. 2001 metais UNESCO įtraukė Lietuvos kryždirbystę į nematerialių pasaulio paveldo objektų sąrašą. Tai skatina dar labiau domėtis ne tik kryžių statymo, jų kilmės ir puošybos klausimais, bet ir kapinėmis, kaip svarbia kultūros paveldo dalimi. 2011 metų ekspedicijos į Šeduvą ir jos apylinkes metu ištyrinėta aštuoniolika veikiančių ir neveikiančių Šeduvos valsčiaus teritorijoje esančių kapinių. Dėl kultūrinio daugiasluoksniškumo analizuoti kapines yra sudėtinga. Tyrimo metodai – mokslinės literatūros, oficialių dokumentų, Lietuvos valstybės istorijos archyvo duomenų ir faktinės medžiagos, surinktos eks¬pedicijos į Šeduvos apylinkių kapines metu, analizė. Šiame straipsnyje atskleidžiami Šeduvos apylinkių kapinių bruožai, išskiriami vyraujantys kapinių paminklai, apibūdinama kapų puošyba bei tekstai antkapiniuose paminkluose. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Antkapiniai paminklai; Antkapinių paminklų užrašai; Gyventojai; Kapai; Kapinių istorija; Kapinės; Šeduva; Cemetry; Graves; History of cemetery; Population; Tombstone inscriptions; Tombstones; Tombstoune; Šeduva.
ENCemeteries, as an element of the landscape, a history of native land and a sacral space, constitute a place being one of the most respected and nursed. With villages disappearing, historical and political conditions changing, the old cemeteries of towns and villages become forlorn. Therefore it is important not only to describe the elements of old cemeteries survived, but also to study the cemeteries as a syncretic phenomenon of culture. In 2001, UNESCO entered Lithuanian cross-making into the Non-material and Verbal Heritage Masterpiece List of the World Heritage. This encourage us even more to deal with the issues not only of cross making, their origin and decorations, but also with cemeteries a an important part of culture heritage. During the 2011 expedition to Šeduva and its environs, 18 cemeteries operated and out of operation have been explored in the area of Šeduva Valsčius. Due to cultural multilayerness it is difficult to analyse the cemeteries. The investigation methods comprised the analyses of scientific literature, official documents, data from the Lithuanian National History Archive and factual material collected during the expedition to Šeduva area cemeteries. The present paper reveals some features of cemeteries in the Šeduva area, with prevailing monuments distinguished as well as grave decorations and texts on the tombstones defined. [From the publication]