LTPritariant minčiai apie netolygų globalizacijos poveikį šalies, visuomenės ir asmens gyvenimui, knygoje siekiama aptarti vertybes ir ugdymą iš kaitos ir stabilumo perspektyvos. Laikomasi požiūrio, kad orientacija vien į pokyčius trukdytų įsigilinti į vertybių raidos ir ugdymo procesus, o vien į stabilumą – naujai apmąstyti vertybių ir ugdymo prioritetus ir jų prasmę. Metodologinėmis tyrimo prieigomis pasirinkus tarpdisciplininį, sisteminį ir hierarchinį principą, ryškinamos ne tik vertybių sampratos, statuso ir turinio raiškos tendencijos, apibūdinamos paauglių vertybių internalizacijos linkmės, bet ir išskleidžiamos ugdymo įtakos vertybių kaitai ir stabilumui prielaidos, tarp jų mokymą(si) traktuojant kaip perspektyvų vertybių ugdymo veiksnį.Reikšminiai žodžiai: Vertybės; Internalizacija; Ugdymas; Lyderystė; Paaugliai; Dvasingumas; Kaita; Values; Internalization; Education; Leadership; Adolescents; Change; Spirituality.
ENIn agreement with the idea that globalisation has an uneven effect on the life of the country, its society and an individual, the book discusses values and education from the perspective of change and stability. It states that focusing only on change makes it difficult to internalise the processes of education and the development of values, however, if the focus is only on stability it becomes difficult to rethink and re-evaluate the priorities and meaning of values and education. Through the choice of interdisciplinary, systemic and hierarchical principles as the methodology of the research, the book not only defines values, the tendencies of the expression of their status and content, and describes the directions that the internalisation of the values of teenagers is taking, but also reveals the presumptions of the effect that education has on the development of values and stability, as well as providing an approach in which education is a perspective factor of the development of values.