LTStraipsnyje pristatomas 5–6 metų vaikų empatijos tyrimas. Keliamos prielaidos apie empatijos ir vidinio bei išorinio vaiko kontekstų sąsajas. Vidinio konteksto veiksniu pasirinktas vaiko dėmesys, išorinio – tėvų taikomas auklėjimo stilius. Taip pat lyginamas mergaičių ir berniukų empatijos lygis. Iš viso tyrime dalyvavo 96 vaikai (42 mergaitės ir 54 berniukai). Vaikų empatijai įvertinti buvo taikytas nebaigtų pasakų metodas, dėmesiui įvertinti buvo sudarytas keturių užduočių rinkinys, auklėjimo stiliui įvertinti sudarytas klausimynas, kurį pildė abu vaikų tėvai. Tyrimo rezultatai parodė, kad mergaičių ir berniukų empatijos lygis nesiskiria, o vaiko dėmesys ir empatija yra susiję. Taip pat nustatyta, kad vaikų, kurių tėvai taiko vienodą auklėjimo stilių, empatijos lygis yra aukštesnis, palyginti su tų vaikų, kurių tėvai taiko skirtingą auklėjimo stilių. Straipsnio pabaigoje aptariami tyrimo rezultatai kitų tyrimų kontekste, diskutuojama apie rezultatų pritaikymo praktikoje galimybes. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Tėvų auklėjimo stiliai; Vaikų dėmesys; Vaikų empatija; Children attention; Children empathy; Children's attention; Children's empathy; Parenting styles.
ENThe article presents a 5–6 year old children empathy research. The aim of the study is to analyze 5–6 year old children’s (N=96) empathy and its relation with attention as factor of internal context and parenting styles as factor of external context of child. It also compares the empathy level of girls and boys. A total of 96 children (42 girls and 54 boys) took part in the research. The unfinished tales method to assess children’s empathy and four tasks battery to assess children’s attention were used. Both mother and father completed questionnaire to indicate parenting styles. The results showed that girls and boys do not differ in the level of empathy, and the child’s attention and empathy are related. It was also found that children whose parents apply the same parenting style, empathy is higher compared to those children whose parents apply the different parenting styles. The results are discussed in the context of previous studies, also are presented recommendations for educational and parenting practice. [From the publication]