LTMonografijoje nagrinėjami projektai suaugusiųjų mokymo(si) procese: projekto, projektų metodo samprata, paskirtis sistemų dinamikos požiūriu; projektų metodo koncepcija - visapusiškai išsivysčiusios asmenybės įgalinimo metodologinis ir praktinis pagrindimas; projektų metodo didaktiniai požymiai, ypatumai, taikymo principai; projekto procesas, pagrindiniai etapai, strategijos; projekto dalyviai ir jų vaidmenys; projektai mokymo(si) procese: motyvuojantys ir iniciatyvumą įgalinantys veiksniai; pateikiama visapusiškai išsivysčiusios asmenybės įgalinimo projektinėje veikloje principinė schema. Metodologiškai pagrindžiama andragoginė sąveika projekte ir jos optimizavimo prielaidos; pateikiama andragoginės sąveikos samprata ir struktūros elementai. Modeliuojama optimali andragoginė sąveika projektinėje veikloje; nagrinėjamos andragoginės sąveikos optimizavimui svarbios prielaidos ir trukdžiai, įvertinant besimokančiųjų teigiamą ir neigiamą komandinės veiklos patirtį projektinėje veikloje. Nurodomos pagrindinės priežastys, kodėl verta taikyti projektų metodą suaugusiųjų mokymo(si) procese. Monografija skirta visiems, mėginantiems rasti idėjų ugdant visapusiškai išsivysčiusį, visavertį, bendrystės jausmu ir sinerginiu ryšiu tarpusavio santykius grindžiantį visuomenės narį.Reikšminiai žodžiai: Projektas; Mokymosi procesas; Andragoginė sąveika; Project; Process of learning; Andragogic interaction.
ENThe monograph examines projects in the adult teaching/learning process: the concept of project and project method, the purpose in terms of the dynamics of systems; the concept of project method is the methodological and practical justification for the empowerment of a fully developed personality; didactic features, peculiarities and principles of application of project method; process, main stages and strategies of project; project participants and their roles; projects in the teaching/learning process: motivating and proactive factors; a principled scheme of the empowerment of a fully developed personality in a project activity is presented. The andragogical interaction in the project and its optimization assumptions are justified methodologically; the concept of andragogical interaction and elements of its structure are presented. The optimal andragogical interaction in project activities is modelled; the assumptions and impediments that are important for optimizing andragogical interaction are examined, assessing the positive and negative experience of teamwork in the project activity by the learners. The main reasons why it is worthwhile to use the project approach in the adult teaching/learning process are indicated. The monograph is intended for anyone trying to find ideas for educating a fully developed member of society who grounds his/her inter-connections on community feelings and synergic links.