LTBarokas – kultūros reiškinys, davęs pavadinimą daugialypei kultūrai, kuri iš pradžių klostėsi metropolijose ir vidutinio dydžio miestuose, o paskui pasklido ir po periferinius Europos žemyno kampelius. Baroko miestuose statyti teatrai. Melodrama veikiausiai yra pirmasis masinės komunikacijos pavyzdys, užvaldęs ne tik viešuosius teatrus, bet ir pačius Europos dvarus. Šie tapo laboratorijomis, kur puikumo siekis reiškiasi naujų teatro raiškos formų paieškomis. Virdžilijus Pučitelis (Virgilio Puccitelli, 1599 –1654) gyveno ir dirbo tokiu istoriniu laikotarpiu, kai dvaro teatras ir naujasis viešasis teatras gyvavo vienas greta kito. Straipsnyje aptariama šio dramaturgo veikla ir kūryba. Kai V. Pučitelis atvyko į Abiejų Tautų Respubliką, italų kultūra šiame krašte buvo plačiai paplitusi ir vertinama. Dramaturgo karjera 1636 m. prasidėjo ir 1648 m. baigėsi Lietuvoje. Jam tenka svarbus vaidmuo Lenkijos ir Lietuvos teatro istorijoje. Straipsnyje aptariamos Vilniuje pastatytos V. Pučitelio muzikinės dramos, jų siužetai ir scenografijos. Jis – ne tik operos teatro pradininkas, muzikinių dramų ir dramatinių vaidinimų autorius, bet ir moderniai organizuoto teatro veikėjas, nuolat lankęsis Italijoje ir kituose Europos kraštuose. XVII a. pirmoje pusėje parašyti jo tekstai dera prie populiariausių šio meno pavyzdžių. Išnagrinėjus muzikines dramas, draminius pasakojimus ir baletų libretus, matyti, kad V. Pučitelis yra europinio lygmens kūrėjas, dramaturgijoje ir scenografijoje taikęs įvairias stilistines, turinio ir struktūros naujoves.Reikšminiai žodžiai: Abiejų tatutų respublika; Barokas; Baroko kultūra; Dramma per musica; Lenkija (Lenkijos karalystė. Kingdom of Poland. Poland); Libretai; Muzika; Muzikinė drama; Virdžilijus Pučitelis; Virgilio Puccitelli; Baroque...; Culture of baroque; Drama per musica; Dramma per musica; Libretto; Lithuania; Music; Virgilijus Pucciteli..; Virgilio Puccitelli.