LTStraipsnyje siekiama papildyti esamas publikacijas, skirtas galimoms Mikalojaus Konstantino Čiurlionio sąsajoms su Vilniaus muzikinio ir teatrinio gyvenimo įvykiais (1906/1907-1909), įvertinti priežastis, dėl kurių dalis galimybių nebuvo realizuotos. Į koncertinius Čiurlionio pasirodymus bei kai kurią kitą muzikinę veiklą įdėmiau žvelgiama bendrojo miesto muzikinio sąjūdžio kontekste. Teatriniai Čiurlionio pomėgiai apibūdinami remiantis žiniomis apie jo dėmesį ne tik lietuviškiems mėgėjų vaidinimams, bet ir profesionalių trupių spektakliams Vilniuje, Maskvos dailės bei simbolistiniame Veros Komisarževskajos Sankt Peterburge teatruose, manant, kad ši patirtis galėjo turėti įtakos planuojant operą „Jūratė“ parodyti ir Vilniuje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Muzika; Teatras; Vilnius; 20 amžius; Begining of the twentieth century; Beginning of the twentieth century; Lithuania; Mikalojus Konstantinas Čiurlionis; Music; Theatre; Vilnius.
ENThe aim of the article is to supplement existing publications aimed at possible links between Mikalojus Konstantinas Čiurlionis and the events of Vilnius musical and theater life (1906 / 1907-1909), to evaluate the reasons for which some of the possibilities were not realized. Concert performances of Čiurlionis and some other musical activities are more closely seen in the context of the general city musical movement. Theater interests of Čiurlionis are described on the basis of knowledge of his attention not only for Lithuanian amateur performances, but also for professional short performances in Vilnius, the Moscow art and symbolic Veros Komisarževskaja in St. Petersburg theaters, believing that this experience could have influenced the planning of the opera "Jūratė" to be shown in Vilnius.