LTMonografijoje pristatyti naujausi automatizuoto lietuvių kalbos terminų nustatymo ir apibrėžimo tyrimai. Šie tyrimai remiasi deskriptyviosios terminologijos ir tekstynų lingvistikos principais. Knygoje aprašyta, kaip buvo sudarytas specialusis švietimo ir mokslo tekstynas, kokiais metodais remiantis automatiškai nustatyti galimi terminai, kaip iš jų atsirinkti analizuotos srities terminai, kokia jiems būdinga struktūra, su kokiomis problemomis susidurta bandant automatiškai nustatyti terminų antraštines formas. Didelis dėmesys skirtas metodologijai aptarti, kaip pusiau automatiškai iš tekstyno nustatyti dalykinę informaciją apie terminus, kurią būtų galima panaudoti apibrėžtims sudaryti. Monografijoje pristatyti viso tyrimo praktiniai rezultatai: Švietimo ir mokslo terminų žodynas, Švietimo ir mokslo terminų ontologija.Reikšminiai žodžiai: Terminai; Automatizuotas atpažinimas; Terminologija; Tekstynai; Kolokacijos; Švietimo ir mokslo terminai; Terms; Automated recognition; Terminology; Corpora; Collocations; Terms of education and science.
ENThe monograph presents the contemporary research of automatic extraction and definition of Lithuanian terms. The research is based on principles of descriptive terminology and corpus linguistics. The monograph includes the detailed description of the compilation procedure of the special education and science corpus, methods for automatic term extraction, characteristic term structure, and lemmatisation of terms. A great deal of attention is given to the methodology of semi-automatic extraction of knowledge-rich contexts of terms that can be used for creating term definitions. Besides, the monograph presents its practical results, namely the dictionary and the ontology of education and science terms.