LTŠiame leidinyje aprašomas mokyklinio amžiaus vaikų ASEBA formų ir profilių naudojimas, t. y. Vaiko elgesio klausimyno 6-18 metų amžiaus tarpsniui (CBCL/6-18), Mokytojo vertinimo formos (lapo) (TRF6/18) ir Jaunuolio savęs vertinimo formos (lapo) (YSR11/18) panaudojimas ir vertinimo informacija, atsižvelgiant į įvairių kultūrų normas, pateikiamas ADM ir atskirai - pagal Lietuvos normas. Pateikiama informacija apie 2001 metų formų vertinimo skales, jų sudarymą, patikimumą, pagrįstumą, taip pat apibūdinami CBCL/6-18,TRF ir YSR panaudojimo būdai vertinant įvairios kultūrinės kilmės mokyklinio amžiaus vaikus ir jaunuolius, apibūdinant ASEBA pritaikymo įvairiose kultūrose prielaidas ir pagrindines priežastis. Glaustumo dėlei tekste vartojamas terminas „vaikai“, apimant 6-18 metų amžiaus tarpsnį, ir „CBCL, YSR,TRF“, turint omenyje CBCL/6-18 ir analogiškai YSR/11-18 ir TRF/6-18 klausimynų formas. Taigi, leidinio paskirtis - supažindinti Lietuvos psichologus, psichiatrus, kitus vaiko psichikos sveikatos specialistus su mokyklinio amžiaus ASEBA klausimynų naudojimo Lietuvoje pagrindimu, normų kūrimu, normomis, profiliais, konkretaus vaiko duomenų apskaičiavimu pagal atskiras skales rekomendacijomis bei ADM (kompiuterizuotos duomenų apskaičiavimo programos) taikymu. Šiame leidinyje taip pat pateikiamos rekomendacijos, kaip vertinti imigravusių į Lietuvą vaikų elgesio ir emocinius sunkumus bei j ų adaptyvų elgesį. Ekonominė globalizacija dramatiškai padidino vaikų imigrantų skaičių. Juos aptarnauja psichikos sveikatos, ugdymo, medicininės ir socialinės rūpybos sistemos daugelyje šalių.Ne mažiau svarbus faktas, jog daug šeimų laikinai persikelia į kitą šalį, o vėliau grįžta į gimtąją. Augant imigracijos ir mišrių santuokų, sudaromų tarp etninių grupių, skaičiui, vis daugiau ir daugiau vaikų turi tėvus, kilusius iš skirtingų etninių, tautinių ar kultūrinių grupių. Dėl visų šių priežasčių vaikai gyvena pasaulyje, kuriame kultūros maišosi vis labiau ir labiau. Kai vertinami vaiko elgesio ir emociniai sunkumai, svarbu suprasti juos, atsižvelgiant į jo kultūrinei kilmei tinkamas normas. ADM modulis siūlo parinktį, kuri leidžia į vaiko problemas pažiūrėti iš daugiau nei vienos normatyvinės perspektyvos, kiekvienos ASEBA formos vertinimui pasirenkant 1,2 ar 3 grupės normas. Šie vertinimo aspektai taip pat aptariami šiame leidinyje. [Iš pratarmės]Reikšminiai žodžiai: ASEBA klausimynas; Adaptyvus ir neadaptyvus elgesys; Eksternalūs sunkumai; Internalūs sunkumai; Mokyklinio amžiaus vaikai; Patikimumas; Rekomendacijos; Skirtingos kultūros; Vaiko psichikos sveikata; Validumas; ASEBA questionnaire; Adaptive and non-adaptive behavior; Child mental health; Different cultures; External problems; Internal problems; Recommendations; Reliability; School-age children; Schoolchildren; Validity.