LTStraipsnio tikslu yra Kresų vieta, Lietuvos pavyzdžiu, lenkų sąmonėje refleksija. Straipsnis yra paremtas tyrimo rezultatais, kurie buvo atlikti 2010 m. Vroclave ir kurie parodė miesto gyventojų pažiūras Lietuvos ir lietuvių atžvilgiu. Empiriniai rezultatai leidžia teigti, kad respondentų žinios „lietuviškomis temomis“ yra kuklios ir schematiškos; tik 10% respondentų kada nors teko aplankyti šią valstybę; ir kad lietuviškumas kelia jiems (labai) geras asociacijas, nors jų dauguma yra susieta su bendra praeitimi ir (dažniausiai romantine) literatūra. Straipsnyje nurodomi veiksniai turintys įtakos šiai situacijai, pavyzdžiui, kartų kaita, Lietuvos vieta kultūriniame ir „atmosferiniame“ žemėlapyje, kur tikslinga apsilankyti ir pan. Kartu, nagrinėjant šią problemą, būtina turėti omenyje tą emocinį užtaisą, kurį turi lenkai Lietuvos atžvilgiu, ir ypač Vilnijos vaizdinius, kurie yra stipriai mitologizuojami. Šis reiškinys, nepriklausomai nuo to, kiek jame yra tiesos, yra esminis tiriamoms pažiūroms ir tam tikra prasme yra atsakingas už jų ateities pavidalą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kresy; Kresy, Vilnijos kraštas; Lenkai; Lietuviai; Mitologizacija; Pažiūros; Požiūris į lietuvius ir Lietuvą; Vilnija; Attitudes; Attitudes towards Lithuanians and Lithuania; Kresy area; Lithuania; Lithuanians; Mythologization; Poles; Vilnius region.
ENThe aim of the article is to consider the position of the Kresy area among Poles on the example of Lithuania. The text is based on the findings of the research carried out in Wrocław in 2010 concerning the attitudes the city’s inhabitants have towards Lithua-nia and Lithuanians. The empirical material suggests that the respondents’ knowledge on the “Lithuanian affairs” is rather poor and schematic; that around 10% of these peo-ple have ever visited this country, but also that Lithuanianness evokes (very) positive associations, which are, however, mostly embedded in the common past and (more often than not romantic) literature. There is a range of factors responsible for that state of things enumerated in the article, e.g. generation change, Lithuania’s position on cultural and climatic map of tourists’ destinations, etc. Yet, while dealing with this issue one needs to take into account also this aforementioned load of emotions towards Lithuania (esp. the imagined pictures of the Vilnius region), which make the whole thing quite strongly mythologized. And this phenomenon, no matter how much truth it includes, is another crucial component of the attitudes under study and thus, to some extent, ac-counts for their future condition. [From the publication]