LTHomoseksualūs vyrai užsimaskuoja heteronormatyvioje visuomenėje – užsidėdami normatyvinį kamufliažą gėjai įgyja daugiau galios santykyje su kitais visuomenės nariais. Hegemoninio vyriškumo viešas demonstravimas suteikia galimybę labiau įtakoti ir išoriniame hegemoninio vyriškumo, ir vidiniame gėjų laukuose. Pažinties tinklapių narių iš Rytų Europos anketose yra gausu hegemoniniam vyriškumui būdingų bruožų (atletiškas kūnas, seksualumas, jėga, ištvermė ir pan.), akcentuojamos atskiros kūno dalys, o visas kūnas rodomas retai. Tokio vyriškumo pasireiškimai sporte yra meniškai atskleisti mano sukurtų paveikslų cikle Kamufliažinis vyriškumas. Kempiškasis blizgesys atskleidžia alternatyvųjį vyriškumą išryškindamas savybes, kurios daugelio homoseksualių vyrų yra slepiamos po heteronormatyvumo kamufliažu, todėl neturėtų stebinti didžiulis priešiškumas tarp šių dviejų skirtingų požiūrių. Hegemoninio vyriškumo tiesioginis produktas yra griežta skirtis tarp kempo ir grožio. Šias dvi priešingybes nusprendžiau sujungti savo meno kūrinių cikle ironišku pavadinimu Kempas turi būti gražus. Hegemoninis vyriškumas homoseksualius vyrus verčia naudoti heteronormatyvumo kamufliažą, nors jų tikrasis tapatumas juos stumia už įtvirtintos normatyvinės kultūros ribų. Taigi homoseksualumas potencialiai gali padėti kelti svarbius egzistencinius klausimus, nebijoti persvarstyti socialines normas ir sukurti prielaidas galimybei pasirinkti kruopštaus sąmoningumo kelią bei pasiekti naujus mąstymo ir elgesio modelius. Kamufliažinio vyriškumo, Kempiškojo blizgesio ir susijusių meninių darbų analizė prisideda prie sąmoningumo ugdymo kažkur per vidurį tarp dviejų minėtų kraštutinių ir viena kitai priešiškų socialinių konstrukcijų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kamufliažinis vyriškumas; Gėjų kultūra; Vizualinė reprezentacija; Kempas; Camouflage masculinity; Gay culture; Visual representation; Camp.
ENIn this paper the concept of camouflage masculinity will be presented and discussed. The concept was coined with the aim to analyse masculinity manifestations with the main focus on gay culture, and to create works of art on the corresponding theoretical basis. In the scope of the research, empirical data from the gay dating site PlanetRomeo was collected and analysed. Such data – representational visual images – are one of the core sources of inspiration for camouflage masculinity. Another important concept in this paper is camp. Its definition and relation with gay male culture are scrutinised in the context of the relevant aesthetic and social aspects. Finally, the author aims to look beyond camouflage masculinity and campish dazzle in quite an unexpected perspective. [From the publication]