Ugdymas dirbant su jaunimu: jaunimo neformaliojo ugdymo kokybės paieškos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ugdymas dirbant su jaunimu: jaunimo neformaliojo ugdymo kokybės paieškos
Alternative Title:
Education in youth work: in search for quality in youth non-formal education
In the Journal:
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas jaunimo neformaliojo ugdymo (JNU) bruožų ir principų (ne)suderinamumas su poreikiu gerinti šio ugdymo kokybę. Laikomasi pozicijos, kad kokybės siekis liberalioje visuomenėje yra būdingas visoms sritims ir pripažįstamas legitimiu a priori, tačiau priemonės, kuriomis yra siekiama kokybės, neretai pasižymi autoritarinėmis, ribojančiomis ir formalizuojančiomis savybėmis, kurios iš esmės yra nesuderinamos su JNU vertybėmis, principais ir tikslais. Aprašomas jaunimo neformaliojo ugdymo reiškinys Europos ir Lietuvos kontekstuose, nagrinėjama jaunimo neformaliojo ugdymo kokybės samprata, kriterijai ir esamos kokybės gerinimo praktikos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Jaunimo neformalusis ugdymas; Jaunimo neformalusis ugdymas, kokybė, pripažinimas, laisvė; Kokybė; Laisvė; Pripažinimas; Liberty; Quality; Recognition; Youth non-formal education; Youth non-formal education, quality, recognition, liberty.

ENThe main focus of the article is put on the core principles of youth non-formal education (NFE) and their (non)compatibility with the need to improve and maintain the quality of NFE. The aim for quality is a priori legitimate in the liberal societies in all spheres of life. Nevertheless the means for quality improvement often have authoritarian, restrictive, formalising or standardising characteristics that are not compatible with main values, principles and aims of non-formal education: freedom, voluntarism and development of a conscious individual. The article describes the phenomenon of non-formal education in European and Lithuanian contexts, the concept and criteria of quality in non-formal education and existing practices for quality improvement are analysed. [From the publication]

DOI:
10.15388/STEPP.2014.0.3776
ISSN:
1648-2425; 2345-0266
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/63082
Updated:
2018-12-17 13:56:04
Metrics:
Views: 13    Downloads: 6
Export: