LTStraipsnyje nustatyta, kad kultūrinį turizmą Lietuvoje ženkliai veikia skirtingos žinybos, kurių veikla nėra pakankamai integruota. Išanalizuoti teoriniai modeliai strateginiams sprendimams priimti turizmo srityje bei strateginių sprendimų alternatyvų galimybės. Pateikta strateginių planų klasifikacija remiantis esama Lietuvos strateginio planavimo sistema ir atskirų žinybų veiklos integracija kultūrinio turizmo srityje. Siūlomas naujas modelis strateginiams sprendimams priimti kultūrinio turizmo srityje, remiantis klasikine strategijų hierarchijos samprata ir kultūrinio turizmo kaip verslo specifika. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kultūrinis turizmas; Rinkodaros strategija; Korporatyvinė strategija; Verslo vienetų strategija; Funkcinės strategijos; Regioninio lygmens strategijos; Specializuotos turizmo strategijos; Cultural tourism; Marketing strategy; Corporate strategy; Strategy of business units; Functional strategies; Regional level strategies; Specialized tourism strategies.
ENThis paper determines that cultural tourism in Lithuania is significantly influenced by various different agencies which activities are not sufficiently integrated. The paper also analyses the theoretical models for strategic decision-making and possibilities of alternative strategic decisions in the area of tourism. A classification of strategic plans based on the current Lithuanian strategic planning system and the integration of the activities of separate agencies in the area of tourism is proposed. A new model for strategic decision-making based on the classical definition of strategic hierarchies and the specificities of cultural tourism as a business is then proposed. [From the publication]