Darbuotojų pasitenkinimas veiklos vertinimu: suvokto veiklos vertinimo teisingumo ir veiklos vertinimo ypatumų empirinė analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Darbuotojų pasitenkinimas veiklos vertinimu: suvokto veiklos vertinimo teisingumo ir veiklos vertinimo ypatumų empirinė analizė
Alternative Title:
Employees’ satisfaction with performance appraisal: the empirical analysis of perceived justice and appraisal characteristics
In the Journal:
Organizacijų vadyba: sisteminiai tyrimai [Management of Organizations: Systematic Research]. 2016, Nr. 76, p. 25-42
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas darbuotojų pasitenkinimas veiklos vertinimu ir jo prielaidos. Tyrimo tikslas - nustatyti suvokto veiklos vertinimo teisingumo ir vertinimo ypatumų vaidmenį darbuotojų pasitenkinimui veiklos vertinimu. Tyrimo metodai: sisteminė mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, statistinė tyrimo duomenų analizė bei interpretacija. Tyrime dalyvavo 181 mažmeninės prekybos organizacijos darbuotojas. Tyrimas buvo atliekamas 2015 metų kovo–gegužės mėnesiais, bendradarbiaujant su organizacijos personalo skyriumi. Atliktas empirinis tyrimas, kuriuo nagrinėtos darbuotojų pasitenkinimo veiklos vertinimu prielaidos mažmeninės prekybos sektoriuje veikiančioje organizacijoje. Tyrimu nustatyta kriterijų, nurodančių, kad vertinimas turi būti paremtas iš anksto nustatytų tikslų įgyvendinimu bei darbuotojų įgūdžiais ir gebėjimais, svarba. Darbuotojai, kurių vertinimas yra pagrįstas iš anksto nustatytų tikslų įgyvendinimu ir atitiktimi įgūdžiams bei gebėjimams, yra labiau patenkinti vertintoju. Didesnį pasitenkinimą vertinimo rezultatu patiria tie darbuotojai, kurie vertinimą suvokia kaip atitinkantį numatytiems tikslams. Veiklos vertinimo ugdymo tikslas yra susijęs su pasitenkinimu veiklos vertinimo sistema ir procesu.Reikšminiai žodžiai: Darbuotojų pasitenkinimas; Veiklos vertinimas; Organizacinis teisingumas; Employees’ satisfaction; Performance appraisal; Organizational justice.

ENThe paper deals with employee satisfaction with performance evaluation and its preconditions. The purpose of the research is to determine the role of the perceived evaluation performance and the peculiarities of evaluation for the satisfaction of the employees with the evaluation of their activities. Research methods: systematic analysis of scientific literature, questionnaire survey, statistical analysis and interpretation of research data. The survey involved 181 retailers. The study was conducted in March-May 2015, in cooperation with the organization's staff department. An empirical study was carried out to examine the assumptions made in the evaluation of employee satisfaction activities in an organization operating in the retail sector. The study identified the criteria for assessing the need to be based on the implementation of predetermined goals and the skills and abilities of employees. Employees whose assessment is based on the implementation of predetermined goals and compliance with skills and abilities are more satisfied with the evaluator. More satisfaction of the assessment result is experienced by employees who perceive the assessment as meeting the intended goals. The objective of the development of performance assessment is related to the satisfaction of the system and process of performance evaluation.

DOI:
10.7220/MOSR.2335.8750.2016.76.2
ISSN:
1392-1142; 2335-8750
Related Publications:
Suvoktas organizacijos teisingumas: jo prielaidos ir vaidmuo organizacijoje : disertacija / Jurgita Lazauskaitė-Zabielskė. Vilnius, 2011. 199 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/62658
Updated:
2018-12-17 14:08:00
Metrics:
Views: 37    Downloads: 16
Export: