Displacement and education: some observations on the situation in Ober Ost, between 1914 and 1918

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Displacement and education: some observations on the situation in Ober Ost, between 1914 and 1918
Alternative Title:
Išvietinimas ir švietimas: kelios pastabos apie situaciją Ober Oste 1914-1918 metais
In the Journal:
Acta historica universitatis Klaipedensis [AHUK]. 2015, t. 31, p. 185-200. Empires and nationalisms in the Great War: interactions in East-Central Europe
Summary / Abstract:

LTVokietijos okupacinis režimas Ober Osto srityje per Pirmąjį pasaulinį karą tiek būsimajai nacijai, tiek ir valstybei kurti okupuotoje teritorijoje suteikė neginčijamų paskatų. Nors švietimo draugijos XX a. pradžioje čia jau buvo suformavusios savo veiklos tinklus, būtent Vokietijos okupacijos metais įvyko šių tinklų centralizacija ir konsolidacija. Tarp švietimo draugijų tebebūta tam tikrų ideologinių nesutarimų, tačiau tiek okupacinio režimo įvesti apribojimai, tiek ir šelpimo organizacijos – Lietuvių draugijos nukentėjusiems dėl karo šelpti – užmačios koordinuoti kone visas lietuvių veiklos formas padėjo racionalizuoti visą švietimo sistemą. Lietuvių šalpos draugija ne tik stengėsi įveikti buvusius ideologinius skirtumus švietimo srityje – jos kvazivalstybinė struktūra taip pat padėjo sukurti, finansuoti ir faktiškai vadovauti visam lietuvių švietimo institucijų oficialiajam tinklui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Pirmasis pasaulinis karas, 1914-1918 (Didysis karas; World War I); Švietimas; Ober Ost; Karo šalpa; First World War; Education; Lithuania; Ober Ost; War relief.

ENThe German occupation of Ober Ost during the First World War represented an undeniable incentive for further nation and state-building in the occupied lands. Although in the early 20th century education societies had already spread their networks, it was during the years of the German occupation that the centralisation and consolidation of the education network could take place. Regardless of the fact that some ideological divisions between education societies endured, both the limitations imposed by the occupying regime and the existence of a relief committee, the Lithuanian War Relief Committee, with the task to coordinate virtually all Lithuanian activities, functioned as means of rationalising the whole education system. Not only did the Lithuanian War Relief Committee try to overcome ideological divisions in the field of education, but its quasi-state structure also helped to create, finance and effectively direct the whole official network of Lithuanian educational institutions. [From the publication]

DOI:
10.15181/ahuk.v31i0.1206
ISSN:
1392-4095; 2351-6526
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/62650
Updated:
2018-12-17 14:03:56
Metrics:
Views: 41    Downloads: 9
Export: