LTPastarųjų metų žinių visuomenės keliami iššūkiai ir mokymosi visą gyvenimą poreikis kelia vis naujų reikalavimų švietimo kokybei. Visais švietimo lygmenimis ir visose pakopose ypatingas dėmesys skiriamas pagrindinių gebėjimų, iš jų ir mokymosi mokytis, kompetencijų ugdymo(si) ir studentų savarankiško mokymosi, plėtojimui(si). Universitete studentų savarankiškas darbas laikomas veiksminga priemone rengiant juos savarankiškai mokytis studijų metu ir visą gyvenimą. Straipsnyje analizuojami Lietuvos edukologijos universitete 2015 metais atlikto tyrimo, kuriame dalyvavo 89 anglų filologijos bakalauro studijų programos studentai, rezultatai. Tyrimu buvo siekiama išsiaiškinti studentų požiūrį į savarankišką darbą, jų nuomonę apie savarankiškoms užduotims atlikti reikalingus gebėjimus, savarankiško darbo būtinybę universitetinėse studijose ir pasitenkinimą pasiektais savarankiško darbo rezultatais. Tyrimo metu respondentai nurodė daugybę gebėjimų, kurie būtini sėkmingai atlikti savarankiško darbo užduotis universitetinių studijų metu ir kurie kaip esminiai nurodomi ir dokumentuose, reguliuojančiuose švietimą Europos aukštojo mokslo erdvėje. Tyrimo rezultatai atskleidė iš esmės teigiamą studentų požiūrį į šią jų akademinio darbo dalį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbas; Autonomiškas besimokantysis; Gebėjimas mokytis; Bendrieji gebėjimai; Mokytojų rengimas; Mokymasis visą gyvenimą; Independent work; Autonomous learner; Ability to learn; Generic competences; Teacher training; Life-long education.
ENAt university level, students’ independent work is seen as a powerful means of preparing them for autonomous life-long learning. The article analyses the data of the survey of students’ attitude (N = 89) towards independent work carried out at the Lithuanian University of Educational Sciences (LEU) in January 2015. This study concerns the students’ perception of independent work, skills needed for conducting the independent work assignments successfully, and ranking of the skills according to their importance, the necessity of independent work at university and satisfaction with the independent work results as indicated by the students themselves. The results of the survey revealed a generally positive attitude of students to this part of their academic workload in the context of the recently introduced changes to the study programme of English Philology. The acquired data may be used to improve the organisation and content of independent work in the initial teacher education at university. [From the publication]